Okos vásárló, okos telefonnal

Inlernet

Az Inlernet® Napon már tartottunk előadást ebben a témakörben, „Te is okos vagy, vagy csak a telefonod?” címmel. Mindez már akkor is azért tettük, hogy megmutassuk partnereinknek, hogy a jövő merrefelé vezet.

Rengetegen használunk mobiltelefont. Pontosabban, Magyarország lakosságának 92%-a használ már mobil eszközt a kommunikációjához. Azonban az okostelefonok aránya is már meghaladta a 42%-ot és ez a szám hónapról hónapra emelkedik, ami azt jelenti, hogy az esztendő végére a mobilhasználók, több mint 50%-a, már okostelefonon fog kommunikálni.

De miért is fontos ez számunkra? Pontosan amiatt, amit az előadáson is mondtunk. „Aki nem halad, az lemarad!” Nem azt a világot éljük, amikor nyugodtan ülhetünk a kanapé kényelmében és nézhetjük a televízióban a kedvenc sorozatunkat, mert közben egyre nagyobb sebességgel száguld el mellettünk a Világ és főleg a lehetőségek. Ma már nem az a kérdés, hogy lesz-e okostelefonod, csupán csak az, hogy mikor? Észre kell venned, hogy ez egy ugyanolyan forradalom, mint amikor a számítógépek kezdtek el terjedni. Csak akkor a tempó még jóval lassabb volt. Emlékszel még az Osztrák határon átcsempészett Atari és Commodor 64 számítógépekre? Mekkora dolog volt, egy ilyen gazdájának lenni? Bár ez akkor még a jétékokon kívül keveseket izgatott fel, de akkor kezdődött az igazi digitális forradalom, csak még a „spájzban”… Aztán 2007. január 9-én az Apple egy „atombombát” hajított a mobilpiacra és felborult a mobilkommunikációs világrend. Mindenki egy iPhone-ra vágyott – az 500 dolláros ára ellenére is – és százak, ezrek voltak képesek napokat sátorozni az utcán, hogy övék lehessen a legelső készülékek egyike. És ez a „láz”, ez a márkafüggőség a mai napig tart, még akkor is, ha az Androidos készülékek piaca nagyobb mint az iOS programot futtató Apple termékeké.

Aztán pár esztendő csupán és 2010. január 27-én az iPad-del egy újabb bombát robbantott az  Apple. Az első hónapban egymillió darabot adtak el belőle, 2011. januárra pedig elérték a 15 milliós eladási számot. Nem mellesleg elkészítették az A/4-es borítékban is elférő MacBook Air-t, a Világ akkori legvékonyabb és legkönnyebb notebookját. És a piac újra felbolydult.

A tempó egyre gyorsabb lett, a fejlesztések is egyre gyorsabban születtek és ezzel tulajdonképpen mind mi, a fogyasztók jártunk jól, hiszen a vásárlókért folytatott versenyben, újabb és újabb startup vállalkozások születtek, amelyek mind a két rivális eszközeire – Apple vs. iOS – kezdték el fejleszteni azokat az applikációkat, amelyek mind-mind nagyban képesek megkönnyíteni életünket és munkánkat.

És itt következik a lényeg!

A gyártók pontosan tudják, a célcsoport a fiatalok generációja, akik egyre gyorsabban képesek életükbe integrálni ezeket az eszközöket és alkalmazásokat. Lássuk be, sokkal jobban és gyorsabban is használják őket. Teljesen különböznek a felhasználói szokások is. A fiatal generáció legkevésbé használja okostelefonját telefonálásra. Inkább a chat, a zeneletöltés és hallgatás, a fotó- és videókamera használata, az online rádió és televízió hallgatás, nézés és persze a filmletöltések, játékok, ebook, az utazások órái alatt és természetesen a közösségi oldalakon történő szörfölés.

Ma már nincs szükségünk külön GPS-re sem, hiszen ezernyi alkalmazás segít bennünket az eligazodásban, a pontos helymeghatározásban, a közekedési dugók kikerülésében. De említhetnék a közösségi személyfuvarozást, vagy a közösségi szállásközvetítést – bed skipping – is.

Látnunk kell, a világ átalakul és ahogy egy telefon sem úgy néz ki, mint nézett ki 20 évvel ezelőtt, úgy a híreket sem a televíziótól és az újságoktól, vagy a rádiótól várjuk, hiszen a közösségi oldalakon a userek, pillanatok alatt megosztják a híreket, képeket, sőt az eseményről készült videókat is. A hírgyártás, pedig csak lohol a felhasználók nyomában és próbál a második leggyorsabb felületnek megmaradni, de a háborút már elveszítette.

Ezért kell felébredni, tanulni, fejlődni és lépést tartani! Különben menthetetlenül lemaradsz!

Az Inlernet® időben felismerte, hogy a digitális-, és mobilforradalom milyen elsöprő erővel köszönt ránk és folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően megteremtette azt az online hátteret, ami által verhetetlen a saját piacán.

  • Mutass még egy olyan egyedi és kreatív honlapot, mint az Inlernet® új weboldala!
  • Mutass egy olyan oldalt, ahol minden egyes ügyfél teljesen egyedivé tudja varázsolni pár kattintással a nyitóoldalát és azzal tudja meghívni jövőbeli partnereit, üzlettársait!
  • Mutass egy olyan oldalt, ahol a menüpontok – csempék – egyedileg alakíthatóak, cserélhetőek, betölthetőek, összeilleszthetőek, vagy akár törölhetőek is, ahol egy egyedi látványvilág is a szemünk elé tárul.

Nem fogsz tudni mutatni. Most még nem! Később talán, de mi továbbra sem álunk meg a fejlesztésekben, hogy a legjobbat nyújthassuk számodra. Éppen emiatt készült el a mobil applikáció is és a következő szoftverfrissítéskor már elérhetővé válik annak újabb generációja, amikor már közvetlenül az Inlernet® számládról tudsz vásárolni! Legyél tisztában vele és légy büszke rá, hogy ebben a pillanatban nem találsz ilyen eszközt a piacon! Egy olyan eszköz, ami költségkímélő a felhasználóinak, ahol nincsen a Termékpartnereknek jutalékkötelezettsége, mint egy POS terminál használatakor. Olyan előnyöket tudsz felsorolni egy-egy tárgyalás során, amelyek rövid idő alatt képesek sikereid kapujába röpíteni. Csak használnod kell őket és élned ezekkel a lehetőségekkel!

Ezért mondjuk, legyél te is okos és a telefonod is! Könnyítsd meg az életedet és a munkádat! Nem azt mondjuk, hogy legyél Facebook függő, mint annyian, akik lehet leszoktak a televízióban a sorozatok nézéséről – végre –, azonban helyette a Facebook közösségi oldalán élik életüket. A közösségi oldalak használata szintén fontos és elengedhetetlen, de kizárólag mértékkel. Mint tudjuk az életben, ez sok minden mással is így van. Azonban olyan applikációkat találhatsz munkád megkönnyítése érdekében, amelyek ráadásul térítés nélkül tölthetsz le és használhatsz. Ma már sok fiatal a mobiltelefonjáról tartja előadását, felhőben tárolja adatait és a prezentációit is. Nem cipel magával notebookot, már a tablet korszaka is leáldozóban van, hanem egy phablet, vagy nagyobb kijelzős smartphone lapul a zsebében és az egyben az irodája is.

A lényeg, hogy merd ezeket használni. Hiszen mindenkinek drága az ideje és sokkal hamarabb boldogulsz, ha ezt a tényt figyelembe veszed és azt látják, már az első pillanattól az  ő érdekeiket tekinted szem előtt, nem rabolod idejüket, hatékony és magabiztos vagy és nem mellékesen naprakész, hiszen a kor legújabb vívmányait ismered és tudod is használni. Ez az üzlet a másolódásról, annak gyorsaságáról és a pontos információátadásról, a csapat együttműködéséről is szól a vásárlások mellett. Legyél profi! Ez mindig jobb választás, mint a műkedvelő, mert az sosem hiteles és előbb, vagy utóbb a lelkesedését is elveszíti, de legalább is, ezt sokkal könnyebben teszi meg. A profira pedig az a jellemző, hogy a dolgát akkor is elvégzi, amikor nincs kedve hozzá.

Fektess be most energiát, hogy egy éven belül elérd azt, amiről idáig csak álmodoztál! Nem viccelünk, csak rajtad múlik, mikor indulsz  el, mennyit tanulsz és mennyi energiát fektetsz be, sikereid érdekében és mikor szeretnél „szüretelni”. Ezek a saját döntéseid, mi pedig támogatunk az úton, bármilyen tervet is állíts fel az indulás pillanatában.

Csak, hogy lásd merre halad a digitális mobil lét és érezd, hogy miért mondjuk, hogy ébredj fel, tanulj és tarts lépést. Íme, egy adat, még 5 évvel ezelőttről:

2010 októberében 1125 vonalkód leolvasását és a kapott adatok elemzését végezték el egy kutatás során, továbbá 1086 okostelefont használó vásárlót kérdeztek meg vásárlásaik során szerzett tapasztalataikról, felhasználói szokásaikról.

A legfontosabb eredmények:

  • a vásárlók 50 %-a állította azt, hogy pontos termékképre és leírásra van szüksége ahhoz, hogy megbízzon egy adott termékben
  • a vásárlók 34 %-a nem vásárolta meg a terméket, ha nem pontos információt kapott az alkalmazástól a termékre vonatkozóan
  • a vásárlók 37 %-a nem fogja többször használni az alkalmazást, ha az nem adott vissza információt, vagy nem megbízható információt adott vissza

A szolgáltatók által fejlesztett, telefonra letölthető alkalmazások akkoriban – csupán 5, azaz öt évvel ezelőtt! – csupán 9 %-ban adtak vissza korrekt termékképet és termékleírást, 75 %-ban egyáltalán nem tudtak információt adni. Azonban mára ez az adatsor merőben más képet mutat, mert a kereskedők felismerték a trendeket, gyorsan váltottak, mert belátták, az okostelefonok által, ott az üzletben azonnali válaszokat tudunk kapni egy-egy adott termékről, villámgyorsan tudjuk összehasonlítani a konkurencia áraival a keresett terméket, sőt, erre specializálódott applikációknak köszönhetően, azonnal leellenőrizhetjük a vásárlói visszajelzéseket is. Mindezt pedig nem csak a termékről, hanem az adott kereskedőről is.

Így, és ilyen gyorsan változik és fejlődik a modern digitális világ. Mi az Inlernetnél®, szeretjük a kihívásokat és szeretjük megtalálni a legjobb megoldást mind Törzsvásárlóink, mind Termékpartnereink számára egyaránt.

Légy okos és válts sebességet a valóságban és a digitális világban is!

http://inlernet.blogstar.hu/./pages/inlernet/contents/blog/20715/pics/14419137819403432_800x600.jpg
Heti motiváció,Inlernet Worldwide
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Ezeket a cikkeket olvastad már?