SIKER ÉS INFORMÁCIÓ

Inlernet

„A tudás hatalom” – hallhattuk már nagyon sokszor és sokféleképpen a híres újkori filozófus, Francis Bacon kijelentését, amely szállóigévé vált és mindezt nem véletlenül ismételgetjük annyiszor.

Annak, aki sikereket szeretne elérni, tisztában kell lennie azzal a ténnyel, hogy tudás és információ nélkül ez vajmi kevéssé fog sikerülni. Minél több van belőle, annál alaposabban láthatjuk át az adott területet, annál alaposabban tudunk tervezni és annál jobb döntéseket vagyunk képesek meghozni és ebben az esetben lesz nagy bizonyossággal a siker is társunk a kijelölt úton.

Miért is lenne ez a régen megfogalmazott, örökérvényű igazság másképpen, amikor az Inlernet® Törzsvásárlói Közösségében építjük fel üzletünket? Bármihez is fogjunk életünkben, az biztos, hogy az első lépésnek minden esetben az alapos, minden részletre kiterjedő információ-beszerzésnek, majd azok feldolgozásának, megértésének és megtanulásának kell megtörténnie. A siker útja ezen az ösvényen keresztül vezet céljainkhoz és az Inlernetnél® minden információ és segítség a rendelkezésünkre áll, hogy ezt a lehető legkönnyebben érhessük el és mielőbb gyakorlati hasznát is érezhessük.

Miért fontos mindez? Mert egyikőnk sem születik Törzsvásárlónak és bár a vásárlás kortól és nemtől függetlenül, szinte minden korosztályt érint, de a vásárlói szokások nemenként, korosztályonként és országonként is markánsan eltérnek. Ezek nélkül az információk nélkül pedig nem tudjuk elég hatékonyan építeni üzletünket és így a sikerre is tovább kell várni. Ez pedig ellentétes lenne céljainkkal.

Az Inlernet-Rendszer© használata egyszerű, de Közösségünk tagjaitól tudatosságot vár el és az a legjobb, ha mindjárt a legelső lépésekkor megismertetjük ezzel új partnereinket. Hiszen az információ teljes és pontos átadása a bizalom építésének és megőrzésének alappillére és miután minden Törzsvásárlónk számára, saját üzletének felépítésének lehetősége is biztosított a Rendszer© használata által, így ez a szempont még kiemeltebb szerepet is kap.

Hányszor hallottuk már, hogy a kisbetűs sorokat is olvassuk el? Nálunk nincsenek kisbetűk, az információk elérhetők és bárki számára letölthetők az Inlernet® honlapjáról elősegítve a tájékozódást és akár az önálló munkavégzést is. Az Inlernet® egy Törzsvásárlói Közösség és így, ha üzleti sikereket szeretnénk elérni a Rendszer© használata által, a legfontosabb, hogy a felépített csapatunkat ismerjük meg! Tudjuk tagjainak vásárlói szokásait, igényeit, lehetőségeit, és legyünk tisztában céljaikkal, terveikkel is! Hiszen a sikerhez szükséges információ, pont ezekben a részletekben rejlik. Ismerd meg Törzsvásárlódat, tudd, hol vásárol, és hányszor egy héten! A lakóhelyéhez közeli üzleteket választja, vagy teljesen elfogadott számára, hogy akár többet is utazzon a megvásárolandó termék, vagy szolgáltatás érdekében? A hagyományos üzleteket kedveli és használja, vagy az online vásárlás előnyeit élvezők egyre nagyobb táborához tartozik? Rendelkezik gépjárművel, vagy tömegközlekedést használja-e, hiszen az előbbi esetében, üzemanyag vásárlásaival kapcsolatosan is tudunk neki személyre szabott javaslattal élni.

Mint az írás elején is említettük, minél több információt gyűjtünk össze, minél jobban kielemezzük és felkészülünk ügyfelünk szokásaiból, annál jobban tudunk neki olyan ajánlatot készíteni, amely szó szerint személyére szabott és a megelégedettségét szolgálja, amely pedig hozzájárul ahhoz, hogy üzletünk hosszú távon is folyamatosan növekvő, stabil bevételt termeljen.

Nézzük kicsit részletesen, milyen vásárlói szokások is jellemzik hazánk lakosságát: A GfK felmérése szerint: „…átlagosan 2500 forintot költ a magyar egy vásárlás alkalmával, egyre többen fizetnek bakkártyával, és kicsit kevesebben mennek hipermarketekbe, ami kimondottan jó hír számunkra, hiszen az Inlernet® célja kimondottan is a kis- és középvállalkozások támogatása és forgalmuk markáns növelése. Jelentős változás nem történt a hazai vásárlási szokásokban; a családok valamivel ritkábban vettek napi fogyasztási cikkeket, mint az előző évben, illetve a háztartások évi 282 alkalommal vásároltak napi fogyasztási cikkeket, míg egy évvel korábban ez a szám picivel magasabb, 285 volt. A családok egy-egy alkalommal átlagosan 2498 forintot hagytak a kasszánál, ez az összeg 29 forinttal magasabb, mint egy évvel megelőzően volt. A kártyás fizetések aránya évek óta fokozatosan nő, tavaly pedig már elérte a 28 százalékot. A hipermarketekben ez az arány meghaladta a 40 százalékot, a kártyahasználat a kisboltok esetében viszont továbbra is alacsony.”

A tanulmány szerint, a háztartások a nehezebb körülményekre reagáló fogyasztásra rendezkedtek be az elmúlt öt évben. Ez a kiskereskedelem szerkezetét is befolyásolta, ami által elsősorban a hipermarketek pozíciója gyengült kissé, bár a vásárlók így is ezekben az üzletekben költik el a napi fogyasztási cikkekre fordított összeg csaknem 25 százalékát. A lakóhelyekhez közeli kisboltok részesedése viszont szerencsére valamelyest nőtt, 2015-re csaknem elérte a 14 százalékot! A diszkontok pedig stabilan tudták tartani 16,5 százalék körüli piaci részesedésüket.

Egyértelműen látható, hogy minél komolyabb forgalmat tudunk a kisebb kereskedelmi egységekbe irányítani, annál jobban változnak ezek a mutatószámok, amelyek egyértelműen bizonyítják sikereinket és az Inlernet-Rendszer© működésének létjogosultságát.

A GfK Hungária Shopping Monitor vizsgálatának eredményeiből az is kiderült, hogy a legfontosabb szempontok a jó minőségű és friss áru, a kedvező ár és a nagy választék. Ezen túlmenően fontos szerepet játszanak a boltválasztásban a promóciók és akciók. Az üzlettípusokat tekintve leginkább a kisebb önkiszolgáló boltokat, a nagyobb és hétvégi bevásárlások alkalmával pedig a hipermarketeket választjuk élelmiszer vásárlásra. Ezekből az adatokból is pontosan látható, hogy az Inlernet® által támogatott kis- és középvállalkozások kedvelt vásárlói célpontok és Törzsvásárlóink által ezt a volument képesek vagyunk bővíteni.

A felmérés része volt az online vásárlás feltérképezése is. Az online részesedés egyelőre még alacsony, nem éri el a fél százalékot sem az élelmiszer piacon. Elsősorban a tartós élelmiszerek, italok kerülnek leggyakrabban az online kosarakba. Azonban a legfrissebb kimutatásokban, már messze nagyobb mutató fog megjelenni, hiszen a vasárnapi boltbezárások következménye által, a kereskedők – nagyon helyesen - az online piacban látták meg a „menekülési útvonalat”. Ez az a terület, amely az Inlernet® számára is még kiaknázatlan, de hatalmas potenciált jelent, és amely a tengerentúlon már bizonyította, vannak olyan piaci szegmensek, amelyek forgalma már meghaladta az offline üzletek forgalmát és csak a vak nem látja, hogy a jövő egyértelműen ez az irány, így ebből mi sem maradhatunk ki.

Más piaci (nem élelmiszer) szegmenseket tekintve a magyar vásárló jellemzően az interneten tájékozódik, majd az üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés alapján fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes honlap nélkül nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet fenntartásától, hiszen az áll a tanulmányban, hogy az informálódás után betér oda a vásárló. Magyarországon azonban legalább ilyen arányban működik az a folyamat is, amely épp ellentétes ezzel, azaz az üzletben tekintik meg és próbálják ki, vagy fel a terméket, majd az interneten rendelik meg azt, jóval kedvezőbb áron, manapság már sok online áruházban ráadásul ingyenes kiszállítással.

Azt hihetnénk, hogy ez másképpen van, de a kutatás azt is kimutatta, hogy Európában egyedül csak a skandináv országok lakói áldoznak az idejükből és a benzinből többet egy bevásárlás érdekében. A magyar vásárlók 40 százaléka hajlandó ugyanis hosszasan autózni egy-egy kiválasztott termék érdekében. Pontosan, 40 százalékuk 15 percet, 25 százalékuk viszont már több mint fél órát is képes utazni azért, hogy elérjen egy kijelölt üzletet.

Nézzük meg egy picit, az európai helyzetet és azon belül vizsgáljuk meg hazánkat! Míg Dél-Európában – némi túlzással – az emberek a plázákban élnek – és ez a fiatal korosztály esetében nálunk is megfigyelhető, illetve az is, hogy családi program lett a „plázázás” –, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak. A vásárlás után pedig távoznak is, azaz kizárólag arra használják, ami a funkciója is, a vásárlásra. A két véglet között elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások – például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely – de a látogatás módja inkább az északi mintát követi.

A kutatás szerint, a környező országok közül Románia a déli pólushoz, Csehország a skandináv mintához, míg Magyarország a köztes országok csoportjához tartozik.

Érintettük már a komoly sebességgel bővülő és egyértelműen a jövőt jelentő online kereskedelmet is, de nézzük picit részletesebben! A 15 évesnél idősebbek 78 százaléka vásárolt már legalább egyszer az interneten. A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy a közhiedelemmel ellentétben az interneten nem a nők vásárlási dominanciája jellemző. Míg az átlagos háztartásban akár a költségek 80 százaléka felett is általában a nők rendelkeznek, az internetes világban teljes egyenlőség van: csak 50 százalék körüli ez az arány. Az adatok szerint a férfiak valamivel nagyobb arányban használják a mobilkészülékeiket vásárlásra, mint a nők, életkor szerint pedig továbbra is a 18-34 éves korosztály a meghatározó. Minden negyedik mobilinternetes vásárló 55 év feletti, ami arra utal, hogy ma már az idősebbek is egyre otthonosabban mozognak ebben a környezetben. Azonban az internetes vásárlók 55 százaléka olyan háztartásban él, amelynek éves összes jövedelme a magasabb kategóriába esik és ez sem meglepő.

Felmérve Törzsvásárlóid vásárlási szokásait, sokkal könnyebben tudod építeni üzletedet, hiszen mindenki számára biztosított a lehetőség, hogy elvégezze a Termékpartneri Referens képzést és a vizsgát követően úgy alakítsa a környezetében található Termékpartnerek üzleteinek listáját, ahogy az csapata számára is a legmegfelelőbb. Hiszen mindig azt javasoljuk, hogy ott vásárolj, ahol a legjobb minőséget és a legjobb kiszolgálást, vagy szolgáltatást kapod és keresd fel ezeket a kereskedőket, hiszen a nagyobb forgalom, nagyobb bevétellel párosul és az Inlernet-Rendszerhez© való csatlakozással egy valóban mindkét fél számára előnyös üzletpolitika mellett szerezhetnek további vásárlókat.

Óriási előnyünk, hogy az Inlernet-Rendszerhez© való csatlakozás ingyenes és kizárólag a Törzsvásárlóink által generált forgalom után szükséges a kereskedőknek teljesítenie a kedvezmények kifizetését. Más kötelezettségük nincs, csak előnyük! Azonban alapvető, hogy a Termékpartner aktív legyen és tegyen érte, hogy Törzsvásárlóink megismerjék tevékenységét, áruit, szolgáltatásait, hiszen igazán így tudja kihasználni a Rendszer© kínálta lehetőségeket és előnyöket. Kínálhat egyedi Inlernetes® akciókat és ezzel komoly vásárlói aktivitást képes elérni.

Tájékoztasd ezekről a lehetőségekről, segíts elsajátítani a Rendszer© működését és meglátod, az eredmény egyikőtök számára sem várat magára sokáig! Építsd fel csapatodat, ismerd meg vásárlói szokásaikat és utána együtt alakítsátok ki a számotokra legmegfelelőbb vásárlói környezetet! A tudatos vásárlással pedig visszatérítéseitek biztosítják a stabil és kiszámítható anyagi hátteret családotok számára. Nincs annál egyszerűbb, mint a tudatos létet választani és csupán szokásaink néhány változtatása által megvalósítani kitűzött céljainkat és biztosítani saját és gyermekeink jövőjét!

Jó Inlernetes® vásárlást kívánunk!

http://inlernet.blogstar.hu/./pages/inlernet/contents/blog/25083/pics/14555659093397113_800x600.jpg
Heti motiváció,Inlernet Worldwide
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Ezeket a cikkeket olvastad már?