Inspirálódj olyantól, aki nem csak beszél arról...

Inlernet

Inspirációra mindenkinek szüksége van, ugyanúgy, mint a fejlődésre és a tanulásra. A kérdés csak az, hogy ezt miképpen tegyük, honnan, vagy kitől, kiktől tanuljunk?

Gondoljuk, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, akik fals információkba futnak bele egy-egy újságban, magazinban és akkor az online található anyagokról még nem is beszéltünk.

Az Internet kinyitotta számunkra a világot, elérhetővé téve milliónyi tudásanyagot, de ennek a fajta szabadságnak megvan az az árnyoldala is, hogy elképesztő mennyiségű téves, vagy ami még rosszabb, dilettáns írás található a különböző oldalakon. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a kommunikációs csatornák efféle kiszélesedése miatt, megnőtt azoknak a sarlatánoknak a létszáma is, akik kihasználják az inspirációval, motivációval, célok elérésével kapcsolatosan megnőtt igényeket és magukat ilyen-olyan specialistának (expertnek), gurunak, szakértőnek, mesternek, szakembernek, sikertrénernek, lifecoachnak nevezve húzzák le a segítséget kereső és a sikerre vágyó embereket. Ráadásul a különböző képzéseikért vagyonokat kérnek el ügyfeleiktől.

Nem is az összeg lenne a legnagyobb probléma, ha fel tudnák mutatni azokat az eredményeket, amelyekről beszélnek. Ennek megállapítására, legtöbbször az is elég, ha csak a cipőikre, óráikra, autóikra, vagy magára a honlapjaikra nézel és azonnal meg kell szólalnia a vészjelzőnek, hogy ÁLLJ! Ha ő akar engem sikeressé tenni, akkor ő miért nem néz ki annak? Persze, mindenre lehet magyarázatot adni, hogy pl. Michael Gyarmathy, a párizsi Folies Bergére egykori világhírű és egyben milliomos igazgatója, jelmez- és díszlettervezője milyen kijárt, rongyosra hordott cipőt viselt, de a kivételek mint tudjuk csak erősítik a szabályt és róla szó szerint az egész világ tudta, hogy milyen kvalitású művész és igazgató.

Ennél azonban még fontosabb, hogy a rendezvényen ülő száz, ezer, több ezer emberből, később hány tudja megvalósítani célját és ha nem, akkor van-e aki foglalkozik vele, hogy hol ment félre a történet? Mert olvashatunk, hallgathatunk bármit, ha ezeket követően az igazi cselekvés rendre elmarad.

Természetesen mi is rengeteg anyagot olvasunk, hogy egy-egy igazi kincset megoszthassunk veled és ne arra menjen el az időd, hogy olyan „tanításokra“ fordítod, amelyeknek legjobb helye egy iratmegsemmisítőben lenne.

A meggazdagodásról, különösen a milliomossá válásról szóló témák hazánkban még mindig tabunak számítanak, rengetegen azonnal elutasítják az erről szóló tanításokat és a mindannyiunkat egyre jobban körülölelő korrupció miatt pláne azt érzik az emberek, hogy tisztán ez nem sikerülhet. Pedig nem kellene, hogy így legyen, ugyanis a meggazdagodás útja nincs sorompóval lezárva senki előtt, arra egyedül csak saját magunk vagyunk képesek akadályokat építeni.

Ma megpróbáljuk neked bemutatni, a legnagyobbak miképpen gondolkodnak a siker felé vezető útról:

A 61 éves Bill Gates, a Microsoft szoftveróriás társalapítója, aki 86 milliárd dolláros vagyonával ebben az esztendőben is a világ leggazdagabb embere úgy fogalmazott:

„Nem a te hibád, ha szegénynek születsz, de az már igen, ha szegényen halsz meg.”

Warren Buffet aki saját erejéből lett milliárdos befektető és a második a listán így fogalmazott:

“Nem az a fontos, hogy mennyi mindent tudsz, hanem az, hogy pontosan tisztában legyél azzal, hogy mi az, amit nem tudsz. Semmi baj nincs azokkal a befektetőkkel, akik semmit nem tudnak. Azokkal van baj, akik azt gondolják magukról tévesen, hogy tudnak valamit.”

Jeff Bezos az Amazon internetes óriáscég 53 éves alapítója és elnök-vezérigazgatója, aki a harmadik helyen áll ezen a listán és akinek vagyona 61 százalékkal nőtt egy év alatt, sikereivel kapcsolatban így szólt:

„Mindig helyezd előtérbe az ügyfeledet, még akkor is, ha ez látszólag jövedelemcsökkentő döntéssel jár! Hosszú távon ugyanis ez a nyertes stratégia.“

Azonban az egyik - az Inlernet® számára - legérdekesebb történet Amancio Ortega, az Inditex textilipari vállalat és a Zara divatárumárka 80 éves alapítójáról szól, aki a negyedik helyen áll 71,3 milliárdos vagyonával.

Ortega ugyanis pont azt tette és teszi a mai napig is, amit az Inlernet® is vall és amitől a legjobb Inlernet® üzletet tudod te is felépíteni. Olvasd el figyelmesen történetét!

Amancio Ortega egy vasúti munkás fiaként Spanyolországban egy ingeket áruló üzletben kapta első állását, mint kifutófiú. Sohasem látott egyetemet és az iskolából kikerülve azonnal ebben az ingszaküzletben kezdett el dolgozni. Az itt eltöltöttévek alatt félretett pénzéből 1975-ben La Coruna-ban megnyitotta első, igen kicsi boltját Zara néven. (Először Zorba néven szeretett volna boltot nyitni, ám mivel ez az elnevezés már márkaoltalmi védelem alatt állt, így egy hirtelen jött ötlettel módosított rajta és kitalálta a Zara elnevezést.) Egy teljesen új név, ami ugyan nem takart semmilyen mélyebb tartalmat, mégis elég tömör és egyedi volt ahhoz, hogy berobbanjon a piacra és az elmúlt 31 évben aztán lépésről-lépésre nyissa meg az újabb és újabb Zara üzleteket. Országról országra, kontinensről kontinensre haladt előre, míg végül felépült a mai Zara-birodalom, amely még ma is folytatja expanzív politikáját. Világszerte 62 országban működő, mintegy 2700 Zara üzlet lefedi a ruházati piacok legjavát és az ügyfelek kiszolgálásához 40.000-nél is több dolgozót foglalkoztatnak, amelyeknek 90 százaléka nő és a dolgozói létszámévről évre 20 százalékos növekedési arányt mutat.

Irányítási szempontból Ortega létrehozott egy Inditex nevezetű céget, amely képes az összes bolt összehangolt irányítására és így a dolgozók abszolút felügyeletére is. Egy spanyol újság szerint Ortegának egyedülálló keresőösztöne van a ruházati piacon és példanélküli irányítási képességével a spanyol ruhaárut így az egész világon képes teríteni.

Milliárdos vagyoni háttere ellenére az üzletember mégis a háttérben marad. Üzletfilozófiája szerint ugyanis:

„A főnök maradjon háttérben, támogassa a dolgozókat a mindennapokban oly módon is, hogy ne tűnjön ki közülük túlzottan.“

Ortega ennek értelmében semmilyen különleges öltönyt, vagy megkülönböztető értékű ruházatot nem hord. Azt viseli, amit a dolgozói, azaz munkaruhát. Ezen felül pedig mindig ugyanazt ebédeli, amit az alkalmazottak a cég konyháján esznek és ő is mindig az étkezdében fogyasztja el azt. Folyamatosan érezteti a dolgozókkal, hogy ő nem több, hogy ő is ugyanazt eszi, ugyanúgy dolgozik, ugyanúgy telik minden napja mint az összes alkalmazottjának. Módszere pedig bizonyítottan bevált, nem beszélve arról, hogy miután állandóan beosztottjai között van, nem is szakad el a valóságtól, első kézből tapasztal dolgokat, kap információkat és vesz észre javítandó feladatokat!

Sajátságos vezetési stílusa megkönnyíti a dolgozókkal való állandó kontaktus kiépítését, így állandóan felügyelheti a cég gyenge és erős pontjait. Ahogyan a spanyol sajtó beszámolt róla:

"Spanyolország leggazdagabb embere úgy öltözködik mint egy beosztott és kísérők nélkül járja a gyáregységeket.“

Ez az egyedülálló stílus megmutatkozik a termelési-, a logisztikai-, a terjesztési- és az árusítási vállalati stratégiákban is. Miközben a versenytársak azon szorgoskodnak, miként lehetne kiszervezni az egyes termelési egységeket, a Zara egyre nagyobb hangsúlyt fektet a jelenleg is több mint 50 százalékos saját produktivitásra. Mindeközben pedig Ortega példamutatásával a legkisebb időintervallumot igénylő közvetlen kontaktust tartják fent a dolgozó-dolgozó, a dolgozó-főnök, a főnök-felsővetezetés, valamint a dolgozók és a felsővezetés kapcsolatában. Ezzel napról napra növekedik a termelékenységi hatékonyság és ez teremti meg a létező legjobb- és leghatékonyabb vállalati kommunikációt is.

Termelőegységeiben a szervezeti irányítást az is nagyban segíti, hogy a mennyiségi termelés lehetőségével szemben a minőségi produktivitást választották, így a külső partnereknek történő gyártási folyamatok kiszervezése és a tömegtermelés helyett, saját dolgozóikkal, sajátos design-, raktározási- és piacpozícionálási technikák és logisztikai módszerek kidolgozására törekednek. Ennek érdekében kizárólag saját alkalmazottaik szaktudására, képességeire és készségeire építenek, amelyben a közvetlen vezetési stílus óriási segítséget nyújt valamennyi szervezeti egységük számára. Nem beszélve arról, hogy ez mekkora motivációt és kitörési-, előrelépési- és fejlődési lehetőséget biztosít az alkalmazottak számára.

Ha pedig ezek után még mindig kételkednél abban, hogy ez a sajátos vezetési- és irányítási stílus igazán sikeres lenne, vagy bárminemű hátrányt okozhat, jó ha tudod, hogy Amancio Ortega 11 évvel ezelőtt az amerikai Forbes Magazin besorolása szerint még „csak“ a világ 23. leggazdagabb üzletembere volt és vagyona körülbelül 12,1 milliárd Euróra rúgott. Ehhez képest ma a sajátságosan felépített, hihetetlenül közvetlen, kommunikáció-alapú birodalmának köszönhetően áll 71,3 milliárdos vagyonával a negyedik helyen a világ leggazdagabbak listáján. Ezek a számok pedig biztosan nem tévedhetnek.

Forrás: Forbes, HR-portál

http://inlernet.blogstar.hu/./pages/inlernet/contents/blog/41663/pics/15038340944176797_800x600.jpg
Heti motiváció,Inlernet Worldwide
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Ezeket a cikkeket olvastad már?