Válságban vagy?

Inlernet
2018.06.18.

Annyiszor halljuk mostanában megint, hogy válság van, válság volt, jön az újabb válság, alkotói válságban van, a házassága van válságban, elérte az életközepi válság, válságban az egészségügy, kormányválság van, egyre nagyobb a menekültválság, devizahitelesek válsága, válságos az állapota és még sorolhatnám. Lassan Bono egész évben „Segítsd meg Kovács Pistit“, „Segítsd meg az USA-t“, „Segítsd meg Kata és Gergő házasságát“ koncerteket tarthatna. De tegyük félre a tréfát, ugyanis ezek egyáltalán nem vicces pillanatok az életünkben!

A nagy világválságokra nem nagyon vagyunk hatással, de készülnünk rá, vésztartalékot építenünk enékül is szükséges lenne, hiszen sohasem tudhatjuk mi fog történni velünk, szeretteinkkel, munkahelyünkkel, országunkkal, vagy éppen milyen események milyen következményeket okoznak a világban. 

A legfontosabb azonban a saját válságunk. Még ha nem is ismerik el, de a legsikeresebb és a leggazdagabb emberek is eljutnak életüknek abba a szakaszába, amikor azt érzik elakadtak. Hidd el, milliárdosként is lehetnek komoly problémáid, lehetsz depressziós, boldogtalan, sőt céltalan is. A csúcson ugyanis nehezebb maradni, mint felkerülni oda. Nem véletlen, hogy a világ leggazdagabb családi vállalkozásaiból felhalmozott vagyonok kétharmada, az alapítók halála után elolvad, a családok és a cégek csődbe mennek, vagy eladják őket az örököseik. Persze, ha sok pénzed van akkor kompenzálhatsz, azaz kárpótolhatod magad vásárlással, de ez bár jó érzés, de csak pillanatokra tesz boldoggá és aztán minden megy tovább lefelé a lejtőn.

Egész életünkben fejlődünk, ha akarunk, ha nem. Minden egyes nap történnek velünk dolgok és ezek észrevétlenül is alakítják életünket, gondolkodásunkat és döntéseinket. De ha csak a múlt sikereiből próbálsz megélni tévúton jársz és hamar elakadsz. Nincs olyan olimpiai aranyérem, amely feljogosít arra, hogy négy év múlva újra a te nyakadba akasszák! Ha a négy kerek esztendő során nem fektetsz be minden energiát és végzel el pontosan minden munkát, ha nem ez a cél lebeg végig a szemed előtt és ha nem hozol ezért kőkemény áldozatokat, akkor lehet, hogy lesz aki szomorú lesz, hogy nem neked szól a himnusz, az is lehet, hogy olyan is lesz, aki sajnálni is fog, de ez abban a pillanatban nem fog téged megvigasztalni.

Persze jöhet a duma, hogy majdnem nyertem, pedig elég jó voltam, sikeres volt a felkészülésem, de elszomorítalak, nem volt jó a felkészülésed, nem voltál elég jó és főleg nem nyertél! No és persze azt se feledd el, hogy egy olyan országban élsz, ahol csak a győztest ismerik el, ahol csak őt ünnepli a nép! A világ második legjobbjának lenni, nálunk sajnos nem kiemelkedő érdem.

Ezért javasoljuk, hogy legalább egyszer az életben állj meg és légy őszinte magadhoz és úgy vess számot azzal, hogy hol tartasz, mit tettél, vagy nem tettél meg, milyen álmaid voltak és vannak és melyeket érted el, vagy engedted el! És ha ezt nyílt tekintettel a tükörbe nézve meg tudod tenni, akkor léptél a legnagyobbat életed olimpiai bajnok címe felé.

Ne aggódj! Mindenki kerül válságba, mindannyiunknak voltak, vannak, vagy lesznek mesés és kevésbé vidám napjai és pillanatai. És ez nem baj! A baj az, ha egyikből sem tanulsz, ha nem vállalsz felelősséget döntéseidért és ha folyamatosan másokat hibáztatsz és bennük keresed a hibát, illetve, ha nem teszed meg az első lépést a felismerésedet követően.

De milyen lépések is ezek:

  • Merj megállni, ha azt érzed, valami nem stimmel!
  • Merj őszinte lenni magadhoz! Legalább magadnak mondj igazat!
  • Készíts „menekülési“ tervet! Azaz, hogy merre és milyen állomásokon át vezet a kiút.
  • Ha túl nehéznek ítéled meg, keress mentort és ne szégyeld azt, hogy segítségre van szükséged!
  • Vegyél egy mély levegőt és tedd meg az első lépést!
  • Járj nyitott szemmel és vedd észre a pillanatokat, a lehetőségeket és a segítőket!
  • Adj nekik esélyt, hogy segíthessenek!
  • Ne legyél keményfejű és játszd a hőst, hogy egyedül is megy, ha közben belül érzed, hogy nem vagy elég erős hozzá!
  • Tanulj a hibáidból és másokéból és hallgasd meg a tanácsokat és raktározd el közűlük a jókat!
  • Minden nap tegyél egy lépést, míg rutinná nem válik!
  • Ne ijedj meg, vagy hátrálj meg, ha utolér a siker! Ha rendesen dolgozol, ez természetes.
  • Merj örülni a sikerednek és jutalmazd meg magad, ünnepeld meg a mérföldköveket!
  • Segíts te is másoknak, ez rád is pozitív hatással lesz!

Michel Obama, az előző first lady azt mondta:

"Choose people who lift you up“, azaz „Válassz olyan embereket, akik felemelnek!“

Teljes mértékben igaza volt. Keresd olyan emberek társaságát, akik társaságában jól érzed magad, vidám vagy, vagy vidámabb, boldogabb leszel, akik segítenek, akik meghallgatnak, akik motiválnak, akik példát mutatnak, vagy ötleteket adnak!

Ehhez nyitnod kell, emberek közé kell járnod, eseményekre, kurzusokra, meetupokra és az új információk mellett, új barátságokat is kötni és bátran ismerkedni, kapcsolatokat építeni!

Egy új világ fog megnyílni számodra és csodálkozni fogsz, hogy idáig miért éltél magadba zárva. Merj élni és remélni, azaz célokat, álmokat dédelgetni, majd megvalósítani azokat, hiszen életünk végét nem tudjuk mikorra időzítették és az a jó, ha az a bizonyos film életed Oscar-díjas filmje lesz, amelyet élvezettel nézel végig.

Forgassunk jó filmeket, éljük meg a pillanatokat, hiszen abból mindannyiunknak egyformán mértek minden egyes napon! Csak az a különbség, hogy mivel töltjük meg, milyen színesre festjük, milyen izgalmakkal, szépségekkel, mosollyal és boldogsággal fűszerezzük. Te vagy saját életed rendezője, te választod hozzá a színteret, a stábot, a fő- és mellékszereplőket, sőt még a műfaját is megválaszthatod, hogy dráma, vagy vígjáték, kaland-, vagy akció legyen.

Hidd el, a boldog pillanatok mindenkinek járnak, csak észre kell venni az apróságokban is a szépet és a jót és akkor válságok jöhetnek-mehetnek, de ha te őszintén nézel a tükörbe, ha értékeled a múltat, elraktározod és tanulsz belőle, de a jelenben élsz, de a jövőbe tekintve, akkor a Világ a tiéd lesz minden apró csodájával együtt!

Inlernet Törzsvásárló vagyok

Inlernet
2018.06.04.

Inlernet® Törzsvásárlók vagyunk. Igen, mindannyian, akik bármifajta anyagi kötelezettség nélkül csatlakoztunk az Inlernet-Rendszerhez© hogy élvezhessük annak szolgáltatásait és ezeken keresztül a vásárlásainkat követő visszatérítéseket. Persze, aki jobban elmélyül a Rendszer© használatában, pontsan tudja azt is, hogy ennél sokkal többet is képes kínálni az Inlernet® és használatával valóban képesek lehetünk értéket teremteni vásárlásainkkal, azaz vásárlásaink által többletbevételhez jutni.

Lássuk be, ez így elsőre eléggé egy antagonisztikus ellentétnek tűnik, de csak azoknak, akik nem szánnak arra egy fikarcnyi időt sem, hogy megértsék, miképpen tudjuk ezt Törzsvásárlóinknak biztosítani és miért állítjuk azt, hogy kizárólag csak Törzsvásárlóinkon múlik, hogy mikor és mekkora jövedelmet tudnak elérni a Rendszer© működése által.

Azonban, ha Inlernet® Törzsvásárlóként nem vásárolunk a Rendszerben© található Termékpartnereinknél, akkor az eredményt sem érdemes várni! Ez a képlet rém egyszerű, hiszen ha nem töltünk üzemanyagot az autónkba, akkor lehet az a világ legjobb és legdrágább sportkocsija is akár, akkor se fogjuk semmi hasznát venni, maximum csak akkor, ha leszakad az ég és beülünk, hogy ne ázzunk el.

No de, miképpen tudnánk a leggyorsabban és a legtöbbet keresni vásárlásaink által? 

Most nem arra gondolunk, hogy építsünk csapatot és ezáltal részesedjünk vásárlási forgalmaikból is. Ennél sokkal többről van szó, de ehhez vissza kell lépjünk egy kicsit a vásárási szokásainkhoz!

Az Inlernet® Termékpartnerei utólagos, azaz a vásárlásainkat követő visszatérítéseket biztosítanak Törzsvásárlóinknak. Piaci szegmesektől és szereplőktől függően, mindezt különböző mértékben kínálják a szolgáltatásaikat, vagy termékeiket igénybe vevő Törzsvásárlóinknak.

Jó ez nekünk? Igen, persze, hogy jó, hiszen a Rendszer© működésének köszönhetően ezeknek a vásárlási visszatérítéseknek az eredménye, több mint 60% is lehet, márpedig ennyiért érdemes megmozdulnunk.

Azonban ahhoz, hogy a Rendszeren© keresztülfolyó vásárlási volumen még nagyobb lehessen, van egy olyan piaci rés, amelyet nem használunk ki eléggé, pedig ezek által kiemelkedő forgalmakat tudnánk generálni.

Melyik ez a terület? Meg fogsz lepődni! A kedvezmények, akciók, árleszállítások és készletkisöprések területe.

Ahhoz, hogy igazán megértsd mire gondolunk, a BBC és a HVG által készített anyagon keresztül bemutatjuk neked, hogy miképpen működik egy-egy kereskedő, vagy multi akciómeghatározási stratégiája, azaz mi alapján csökkentik egy-egy termék árát és mi határozza meg, hogy mekkora a kedvezmény? 

Andy Webb nevű angol úriembernek van egy függősége. A 37 éves londoni férfi nem tud úgy elmenni egy szupermarket sorai közt, hogy ne ellenőrizné az árucsökkentett termékeket. Webb nem csak a kedvezményekre vadászik, hanem a sárga matricákat is keresi, melyek akkor kerülnek egy-egy élelmiszerre, amikor azoknak közel van a lejárati dátuma. 

Egyszer egy 30 fontos ételt csak 7,5 fontért vásárolt meg, az ételről készült fotót pedig büszkén mutogatta a blogjában. A sárga matricák utáni vágya érthető, pláne nekünk, akik szintén a kedvezményekre vadászunk, csak más sorrendben, azaz a vásárlásainkat követően.

A kedvezmények mindig és mindenhol változóak, hiszen van, hogy csak néhány forintot lehet spórolni, de van, hogy az eredeti árból 90% is lejön. A normális leárazásokkal szemben viszont nehéz megtudni, hogy hol, mikor és mit találhat meg a vásárló a legkedvezőbb áron. Ezért is jó az Inlernet®, ahol a vásárlásodat megelőzően azonnal tudod, hogy hol, mit és főleg mekkora visszatérítéssel tudsz megvásárolni.

Angliában a sárga matricákat, ugyanúgy nem reklámozzák, mint nálunk, de bármelyik üzletben és bármelyik napszakban megjelenhetnek. Néha több tucat terméket kínálnak olcsóbban, néha viszont a teljes árat kérik el a másnapi lejárat esetében is. Rengeteg online fórum született már arra, hogy a felhasználók megtalálják a legjobb lehetőségeket, néhány vásárló pedig már fejből tudja azt is, hogy hol és mikor keresse ezeket.

Az egyik londoni üzlet, az Asda szerint azok a friss élelmiszerek, amiket nem sikerült eladni, a lejárati dátum reggelén lesznek leárazva. A sütőipari termékek, pékáruk pedig csak később.

A Coop nálunk azt mondja, az árcsökkentések többségére kora délután kerül sor és két további árleszállítás is engedélyezett, amennyiben az ételt nem sikerül eladni. A Marks and Spencer is legfeljebb három alkalommal csökkent árat, míg a Morrisons és a Tesco a nap folyamán bármikor alkalmaz árleszállítást. De hogyan döntik el a szupermarketek, hogy hogyan címkéznek és mennyi kedvezményt adnak?

A válasz a kereslet és a kínálat.

Minden szupermarketben az a szisztéma, hogy a legújabb élelmiszer kerül a polc hátsó részére, a legrégebbiek pedig elől kapnak helyet. Egy dolgozó a szkennerrel vizsgálja át a vonalkódokat, hogy közeledik-e a termék lejárati napja. A szkenner általában két dolgot tud kideríteni: hány termék maradt raktáron, illetve milyen gyorsan kelnek el. Ha sok eladatlan készlet van, akkor a szkenner árcsökkentést javasol. Ez az oka annak, hogy a sárga matricák leginkább este tűnnek fel.

A Tesco minőségbiztosítási igazgatója, Tim Smith rámutatott arra, hogy ritka, amikor sok termék árát szállítják le. "Úgy gondoljuk, hogy azok az ételek, amelyeket biztonsággal meg lehet még enni, ne menjenek veszendőbe. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a megfelelő mennyiségű élelmiszert rendeljük meg üzleteinkbe.“ 

A szupermarketek mind azt mondják, hogy a hulladékcsökkentés prioritást élvez. Amennyiben a sárga matrica sem segít elmozdítani, azaz eladni az ételt, akkor sem feltétlenül kell kidobni: a legtöbb nyugati élelmiszerlánc jótékonysági szervezeteknek, illetve alapítványoknak adományozza a megmaradt termékeket. Ezen a területen itthon még van hova fejlődnünk sajnos.

Most, hogy már megértettük az akciók szisztémáját, érdemes visszakanyarodni hozzánk, hogy azt is megértsük, miért jó nekünk egy akció és miképpen tudunk ebből óriási haszonra szert tenni!

Gondolj csak bele! Egy Termékpartner mondjuk 10% visszatérítést kínál, miközben természetesen nála is vannak akciók, készletkisöprések, lejáró termékek, amelykre egyedi akciókat határoz meg és ezek mértéke akár a 90%-ig is elmehet.

Kezded kapizsgálni, hogy mire gondolunk?

Hiszen, ha Termékpartneri Referenseink kellően készítik fel Termékpartnereinket azok csatlakozásakor és folyamatosan tartják is velük a kapcsolatot, akkor megnyílik számunkra az a lehetőség, hogy Termékpartnereink az egyedi akcióikat is szintén az Inlernet Rendszerén© keresztül futtassák át.

Mit jelent ez pontosan?

  • Termékpartnereink a számukra biztosított online felületükre fel tudják tölteni az egyedi kedvezményeiket.
  • Az egyedi akcióikról tudják értesíteni ügyfélszolgálatunkat és így lehetőségük van az Inlernet® honlapjának „Akciós Termékpartnerek“ menüje alá is felkerülni, ahol egy felületen láthatóak az egyedi akciókat kínáló Termékpartnereink és akcióik.
  • Ugyanúgy felkerülnek közösségi média felületünkre is és ahogy nő a létszámuk, hírlevélben is ki tudjuk küldeni az akciókat.

Gondolj csak bele, mekkora felület ez egy kiskereskedőnek és egyetlen emailnek köszönhetően, hány emberhez jut el azonnal az akciójának híre, míg ezzel szemben kis üzletébe napi szinten hányan lépnek be és miképpen és mennyi idő alatt jut el nagyobb közösséghez az általa kínált lehetőség híre? Egy kereskedő célja nem más, mint hogy mielőbb megszabaduljon az akciós ártól. Számára mindegy, hogy előre elengedi a kedvezmény mértékét, vagy utólag fizeti ki Törzsvásárlóinknak, viszont az egyáltalán nem mindegy számára, hogy rajtamarad-e a termék és ki kell-e dobja, vagy értékesíteni tudja!

Ezt hívják igazi win-win helyzetnek, azaz, amely mindkét félnek előnyös.

Állj meg most egy pillanatra és inkább ülj le és úgy gondold végig, hogy ezzel a módszerrel mekkora forgalmat tudunk generálni Termékpartnereinknél és mekkora visszatérítési összegek kerülnek be a Rendszerbe© és azok által mekkora összegek kerülnek majd kifizetésre, hogy aztán újabb vásárlásra költhessük őket!

Az Inlernet Rendszer© igazi lehetőség mindkét fél számára, azonban ezt csak akkor tudjuk maximálisan kihasználni, ha mindkét oldalról, igazi, elkötelezett Partnereinkként élnek is a Rendszer© kínálta kiemelkedő lehetőségekkel!

Vásároljunk, ápoljuk a Termékpartneri kapcsolatokat, informáljuk őket lehetőségeikről és segítsük hozzá őket ahhoz, hogy az Inlernet® Törzsvásárlói legyenek a legjobb vásárlói! Ha ezt megtesszük, egyre jobb és nagyobb kedvezményeket érhetünk el és a Rendszer© működésének hála minden fél egyre nagyobb összegekkel indulhat a következő bevásárlókörútjára!

Megéri?

Inlernet
2018.04.30.

A vásárlóknak legtöbbször fogalmuk sincs arról, milyen terméknek, vagy szolgáltatásnak, mennyibe kellene kerülnie. Így a vásárló gondolatmenete kizárólag csak abból indulhat ki, amit megtapasztal: vizuális információk, érzelmi hatások, összehasonlítások, észérvek és a megérzésünk, szimpátia, színek-illatok-formák-hangok-tapintás-ízlelés, ismerőseink véleményei, mit olvasunk róluk, és hogy megéri-e ilyen olcsón megvásárolni, vagy pedig „lehúznak“ bennünket.

Nem azt mondjuk, hogy buták vagyunk, csak könnyen befolyásolhatóak, ez pedig nagy különbség. Illetve sietünk, sokszor felületesek vagyunk, néha pedig túl nagyvonalúak, vagy könnyelműek. Nem mellékesen pedig marketing- és kommunikációs szakemberek hadseregei dolgoznak azon, hogy ez a jövőben is így maradjon.

Ráadásul, noha fix havi jövedelmünkből vásárolunk, döntéseinket mégis főként benyomásaink alapján, illetve a számolni tudás szinte teljes hiányával, félig-meddig gondolkodás nélkül hozzuk meg.

William Poundstone, a téma szakértője segítségével bemutatunk neked tíz példát arra, hogy mennyire kevés ragadt rá matematikából az átlagos vásárlókra.

  1. Imádunk bármiből többet kapni.

Tegyük fel, hogy betérünk a szokásos kávézónkba, ahol kétféle kávéajánlat fogad bennünket. Az első 33 százalékkal több kávét ígér, míg a második 33 százalék engedményt ad a már megszokott árból. Melyik szerinted a jobb üzlet? Nagyjából egyformák – mondhatnánk… és azonnal tévednénk is. Képzeljük el, hogy a szokásos ár 300 forint 3 deciliter hosszú kávéért (azaz, decinként 100 forint). Az első ajánlat esetében ez azt jelenti, hogyy 4 decilitert kapunk 300 forintért (azaz 75 forintot fizetünk 1 deciért), míg a második és eláruljuk, a jobb ajánlat esetében, 200 forintért ihatunk 3 decit (vagyis, 1 deciliter ára 66 forint). Itt az emocionális matematika vezet (félre) bennünket: jobb érzés „ingyen” hozzájutni valami extrához, mint kevesebbért megkapni ugyanazt.

  1. Erősen befolyásol az elsőként meglátott ár

Melyik hölgy ne szeretne egy csúcsminőségű dizájntermékeket árusító boltból egy szép táskát!? No de 500 ezer forintért? – Mi kerül ebbe ennyibe! – gondolja a legtöbb férfi. – Ötszázezer forint egyetlen apró kis kézitáskáért? Aztán észreveszünk egy finoman megmunkált órát 90 ezer forintért. Ez több ismert és megbízható márkával összehasonlítva is igen drága, azonban az 500 ezer forinthoz képest viszont úgy érezzük, ingyen van. Az üzletek így irányítják a költekezéssel kapcsolatos elvárásainkat.

  1. Visszarettenünk a magas és az alacsony áraktól

Tudtad, hogy a legtöbben a közepes árú sört választják? Az alábbiakban egy kísérlet tapasztalatai alapján megismerheted, hogyan használják ki ezt a kereskedők. A kísérlet során a kutatók kétféle sört kínáltak – prémium sört 600 forintért és kedvezményes sört 450 forintért. Az emberek nyolcvan százaléka a drágábbat kérte. Ekkor egy harmadik sörrel bővítették a választékot, szuper kedvezményes áron 400 forintért. A fogyasztók nyolcvan százaléka ekkor inkább a 450 forintos sört választotta, a maradék pedig a prémiumot. A legolcsóbbat senki sem vette meg!

A harmadik körben a 400 forintos sör helyett egy szuper prémium sört kínáltak 850 forintért. A legtöbben most a 600 forintosat választották, kevesen vették meg 450 forintosat, és csak körülbelül tíz százalék döntött a legdrágább, azaz a 850 forintos sör mellett.

  1. Röviden a tanulság: mindannyian az arany középúton járunk.

Felismerjük az előnyös vételt, ha azt hisszük, megtaláltuk. De valóban megtaláltuk, vagy csak a marketing furcsa csapdáinak valamelyikébe pottyantunk bele?

Poundstone, a Priceless (Felbecsülhetetlen) című könyvében leírja mi történt, amikor egy cég a 60 ezer forintos kenyérsütő gépét a 35 ezer forintos modellje mellé helyezte. Az olcsóbb típus forgalma megkétszereződött, noha gyakorlatilag senki nem vásárolt a drágábbik gépből. Tanulság: ha nem tudsz eladni egy terméket, próbálj mellé tenni egy közel ugyanolyan, de kétszer olyan drága készüléket. Ettől az első termék rögtön „a hülyének is megéri”.

  1. Ha láthatjuk, akarjuk is

Az emberi viselkedést vizsgáló közgazdászok előszeretettel folytatnak kísérleteket iskolákban, ahol azt tapasztalták, hogy ha szépen megvilágítják a gyümölcsöket és a salátapultot és az édességes pult elé helyezik, akkor a gyerekek több gyümölcsöt és salátát esznek. De a felnőttek is hasonlóan fogékonyak az ilyen egyszerű trükkökre. A hozzáértően vezetett éttermek például úgy terveztetik meg az étlapjaikat, hogy fényképek és keretbe foglalt ajánlatok segítségével a legtöbb hasznot hozó ételekre irányítsák a tekintetet. Ha tehát az étlapon kiemelt, bekeretezett, vagy illusztrált fogást látsz, joggal gyanakodhatsz, hogy nagy árréssel kínált termékre leltél, amelyet – az étterem reményei szerint – ha meglátsz, többnyire meg is rendelsz.

  1. Az érzelmeink vezérelnek

Poundstone könyvében olvasható egy másik kísérlet leírása is, amikor önkéntes jelentkezőknek felajánlják: kaphatnak ajándékba egy bizonyos összeget 1 és 10 dollár között. Az alacsony és ezért „tisztességtelennek” érzett ajánlatok (pl. 1 dollár) aktiválták az agykéregnek ugyanazt a területét, amelyet egyébként a fájdalom és a rossz szagok hoznak működésbe. Amikor úgy érezzük, hogy átvernek, a szó szoros értelmében undor fog el – még akkor is, ha egyébként jó üzlet lenne.

Poundstone ezt a minibár-effektushoz hasonlítja. Késő este van, az ember éhes, ott egy csoki a szállodai hűtőszekrényben, de annyira taszítja az ára, hogy inkább az éhezést választja, semmint azt az érzést, hogy átverik. A kedvezményes vásárlástól viszont szó szerint elégedettek leszünk önmagunkkal. Még a világ legértéktelenebb vacakja is vonzóvá válik, ha az ára azt súgja nekünk: szinte ingyen volt.

  1. Az alkohol és a kimerültség elbutít

Részegen, stresszesen, fáradtan és egyéb okokból figyelmetlen állapotban hajlamosabbak vagyunk csupán egyszerű kérdéseket és válaszokat megfogalmazni a vásárlásainkkal kapcsolatban. Az olcsó édességek és rágógumik azért vannak az élelmiszerboltokban a pénztár közelében, mert a kimerült vásárlók itt hajlamosak leginkább arra, hogy az árra tekintet nélkül epekedjenek valamiért, majd meg is vásárolják azt. Ugyanolyan ez, mint az italozással egybekötött ebédek, amelyek kifejezetten alkalmasak üzletkötésre, mert az alkohol csökkenti a bonyolult összefüggések átlátásának képességét. Ezért, ha meggondolatlan kockázatvállalásra szeretnének rábírni valakit, leitatják, vagy kifárasztják és nyertek. Persze, ezt nem ajánljuk senkinek, csak szerettük volna bemutatni, hogy miképpen működnek a döntéshozó mechanizmusaink.

  1. Utálunk minden apróságért külön fizetni

Megan McArdle újságíró privát pénzügyi rovatában kérte meg az olvasóit, hagyjanak fel az olyan rendszeres befizetésekkel, mint az edzőtermi tagsági díj, vagy a nem olvasott újságok és igénybe nem vett szolgáltatások megrendelése. „Ne vásároljon olyasmit, amit nem fogyaszt el” – írta McArdle. Teljességgel magától értetődő tanácsnak tűnik, de csak tűnik és így a szerzőnek nagyon is igaza van. Részben azért vonzódunk az előfizetésekhez és éves tagdíjakhoz, mert el akarjuk kerülni a tranzakciós költségeket és olcsóbbnak érezzük. Pedig jellemzően többet fizetünk, mintha alkalmanként tennénk, de nem akarjuk elszenvedni azt a pszichikai fájdalmat, amit a pénztárcánk kinyitása és a pénzünk átadása okoz minden egyes edzőtermi, vagy mozilátogatás, stb. alkalmával.

  1. Imádjuk a kedvezményeket és a garanciákat

Miután elárultuk, hogy a fogyasztók megpróbálják elkerülni a külön fizetéseket, hozzá kell tennünk, hogy mégis létezik kétféle többletbefizetés, amelyet imádunk: az utólagos kedvezményeket és a garanciákat. Előbbi a jómódúság érzését nyújtja („Azért adnak nekem pénzt, hogy pénzt költsek!”). Az utóbbival azonban lelki nyugalmat vásárolunk („Most már örökké enyém ez a holmi, és semmi miatt nem kell aggódnom!”). Pedig a garanciában nincs ráció – nyilatkozta a Harvard Egyetem közgazdásza, David Cutler a Washington Postnak. – Annak a feltételezett valószínűségnek, hogy a termék elromlik, nagyobbnak kell lennie, mint annak a kockázatnak, hogy nem engedhetjük meg magunknak a javíttatás, vagy a pótlás költségét.

  1. Megszállottjai vagyunk a 9-es számnak

A kiskereskedelmi árak legalább 65 százaléka 9-re végződik. Vajon miért?

Mindenki tudja, hogy 2000 forint és 1999 forint (de még az 1998 forint is) gyakorlatilag ugyanaz. A 9-es szám, azonban egy egyszerű történetet mesél el nekünk: mégpedig azt, hogy ennek a holminak az árából engedményt adtak. Azaz, ez a holmi olcsó.

Aki pedig ezt a bizonyos holmit beárazta, az pontosan tudta, hogy kedveljük a leértékelt és olcsó dolgokat. A 9 azt a ki nem mondott tudást közvetíti, hogy a terméket a versenyre való tekintettel és tisztességes módon árazták be. 9-re végződő áron kínálni egy kagylóételt egy luxusétteremben nevetséges volna. Aki 20 ezret költ homárra, azt nem érdekli az árengedmény. De amikor ugyanez az ember alsóneműt vásárol, akkor (a kutatások újra, meg újra azt mutatják) még ő is hajlamosabb a 9-re végződő árú terméket választani.

Így működünk amikor vásárolni megyünk és belegabalyodunk a marketing guruk hálójába. Az Inlernet® pedig pont ezért zseniális, egyszerű és tökéletes! Mert nem kell, hogy odafigyelj ezekre. Tudod jól még otthon, amikor még csak indulsz a boltba, hogy a végén mennyivel többet jelent majd neked a következő Termékpartnerünknél tett vásárlásod. Nem kell foglalkozz, az illat-, zene-, szín- és polcrend marketing trükkjeivel! Egyetlen dolog a lényeg, hogy kiválaszd a Termékpartnerünket és az áhított terméket, vagy szolgáltatást náluk vásárold meg. Emlékszel még mit írtunk a 9. pontban? „Azért adnak nekem pénzt, hogy pénzt költsek!” És ez így is igaz! Azért vásárolunk Termékpartnereinknél, hogy nagyobb forgalmat generáljunk náluk és ennek fejében ők nagyobb visszatérítéseket adnak nekünk. Hiszen különben maximum a marakeshi bazárban tudnánk alkudni, de egy magyarországi üzletben nem igazán fordulna elő ilyen.

Ezért is mondjuk, hogy jó időben vagy jó helyen. Semmi más dolgod nincs csak az, hogy a megszokott vásárlásaidat az Inlernet® Termékpartnereinél végezd el, és ha így cselekszel, rövid időn belül meg fogod tapasztalni, hogy az anyagi biztonságod egy magasabb szintre lépett!

Vásárolj te is velünk! Legyél te is Inlernetes® és teremts értéket vásárlásaiddal!

Legyél te a főnök!

Inlernet
2018.04.23.

Régi és igaz mondás: „Az emberek munkehelyeket választanak, de a főnökeik miatt hagyják ott őket.“

Megszámlálhatatlan mennyiségű rossz főnök létezik a világon és hiába léteznek ma már különféle vezetői képzések, mert jellemzően a rossz főnököknek az a kiemelkedő sajátossága van, hogy azt gondolják magukról, hogy ők a tökéletes vezetők és mindig másokban kell keresni a hibát.

Szerencsére vannak jó vezetők is, akik képesek olyan hangulatot teremteni a munkahelyeken, amely által sok apró hibáról, vagy hátrányról is képes vagy megfeledkezni, vagy tudomáson kívül hagyni, mert megbecsülik munkádat, mert jó hangulatot teremtenek, mert emberszámba vesznek, mert nem csak a saját-, vagy a cég érdekeit, karrier-előremenetelüket nézik, hanem azt is, hogy feladatuk a beosztottjaikért is kiállni, értük felelősséggel tartozni.

A rossz vezető azonban másképpen gondolkodik.

Persze lehet, hogy ő is jól indul, csak aztán elkapja a „gépszíj“, azaz megrészegíti a hatalom, mint már annyi embert a világtörténelem során, elfelejti honnan jött, karrierista ösztönei felszínre törnek, szinte rabszolgának tekinti és lenézi az alkalmazottait, illetve még egy fontos momentum is jellemzi őket, hogy elrugaszkodnak a valóságtól.

Sok olyan munkahelyet ismerünk, ahol a vezető beül az irodájába és mintha egy elefántcsottoronyba húzódna vissza, nem érzékeli a napi problémákat, hangulatot és lassan nem, hogy nem is érdekli, hanem egyenesen menekül azelől, hogy szembenézzen ezekkel.

Azért mert neki magas a fizetése, szolgálati autót kap, fizetik az üzemanyagköltségét és a mobiltelefonját, megveszik a notebookját és jutalmat is kap minden évben, azok a dolgok, amelyek anno őt is érintették, amelyek neki is „fájtak“, már a távoli homályba vesznek, hiszen őt már nem érintik ezek. És ha őt nem ériitik, akkor ilyenek már nincsenek is.

Közben persze próbál megfelelni a tulajdonosoknak és a hibákért, minden vezetői szintről egyre lejjebb rugdosnak, mert hát a vezető nem követ el hibát, az ő pozíciójának biztonságban kell lennie és a „pórnép“ mehet a levesbe…

Ismerős ez ugye?

Hiszen mindannyiunknak volt már rossz vezetője, aki pokollá tette az alkalmazottai életét és a cég sem jutott sokkal előbbre. Aztán hirtelen felismerték ezt a tulajdonosok is és leváltották, de bocsánatot kérni a nehéz időszakokért, nem tartozik a megszokott menetrendbe és sokszor kezdődik minden előről.

Miért vagy mégis alkalmazott, ha ilyen vezetőid vannak és nem érzed jól magad?

Miért nem váltasz, hiszen pontosan látod a vezetői hibákat, érzed saját bőrödön és csak annyit kellene tenned, hogy veszel egy nagy levegőt és azt mondod: Idáig mások álmait építettem, de mostantól már a sajátomat fogom!

Az Inlernet® pedig tárt karokkal vár, hogy végre megvalósítsd magad, végre te legyél a főnök, te oszd be az idődet és te élvezd a befektetett energiáid minden eredményét is.

Nem olyan bonyolult, csak merned kell felelősséget vállani magadért és döntéseidért. De mit nyerhetsz ez által?

Nagyon sokat!

  • Saját, független vállalkozást egy tőkeerős cégben, amely már bizonyította, hogy minden befektetett energiát busásan jutalmaz.
  • Munkád arányában kifizetett juttatásokat és bónuszokat.
  • Eredményeid elismeréseképpen egzotikus luxusutazásokat, hogy legyen hol kipihenhesd fáradalmaidat.
  • Azt a lehetőséget és tudatot, hogy csak rajtad múlik, hány emberrel osztod meg tudásodat és segítesz nekik, hogy ők is szabadok lehessenek, megvalósíthassák álmaikat és az anyagi biztonságukat is megteremthessék.
  • A világ bármely pontjáról végezheted a munkádat.
  • Nemzetközi üzletet építhetsz.
  • És végre fejfájás nélkül vásárolhatsz, hiszen, ha az Inlernet-Rendszeren® keresztül teszed, akkor nem csak visszatérítéseket kapsz vásárlásaidat követően, hanem keresni is tudsz mindezzel.

Ki hallott már ilyet? Pénzt keresni azzal, hogy elmegyek vásárolni és költöm a pénzem?

Hihetetlen ugye?

Pedig tényleg így van és kizárólag csak rajtad múlik, hogy a jelenlegi fizetésedet havonta, vagy hetente szeretnéd megduplázni.

Nem egy ördöglakat, de ha meghozod a döntést, ha képes vagy megismerni és megtanulni a Rendszer® működésének szabályait, ha kész vagy fejlődni és vezetővé válni és benned van a szándék, hogy ne csak magad, hanem mások céljait is képes legyél látni és segíteni csapatod tagjainak, hogy ők is elérhessék mindezt, akkor Te az a vezető leszel, aki az esztendő végére totálisan fogja megváltoztatni életét.

Gondold csak végig! Hány éve dolgozol és próbálsz takarékoskodni és hogy haladsz vele? Most pedig gondolj bele abba, hogy ugyanezzel az energiával, az Inlernetnél® már hol tartanál, mennyit keresnél, mennyit tudtál volna megtakarítani és hány ember életét lettél volna képes megváltoztatni!?

Az Inlernet® felismerte, hogy a hazai oktatási rendszerből hiányzik egy létfontosságú dolog: az oktatási rendszerünk nem készít fel minket a való világra, csak arra, hogy alkalmazottak legyünk.

Az önerejükből meggazdagodott emberek azonban kevésbé félnek pénzük elvesztésétől, hiszen tudják jól, hogy képesek újra vagyont szerezni. Azoknak, akik más úton-módon jutottak a vagyonuk birtokába, viszont két választási lehetőségük maradt, mégpedig ugyanaz a kettő, amely vékonypénzű honfitársaik előtt is áll - azaz, vagy megszerzik a pénzügyi képzettséget, vagy egy rátermett és megbízható szakember kezébe adják a pénzüket, de annak is komoly ára van.

Mi mindig úgy gondoltuk és ma is úgy véljük, hogy amit a kemény munkánk által megszereztünk, az nálunk is van a legjobb helyen, hiszen nincs az a pénzintézet, amely jobb konstrukciót képes biztosítani, mint az Inlernet® amely bár nem pénzintézet és nem is végez pénzügyi tevékenységet, de a Rendszeren® keresztül bonyolított vásárlásaik által, mégis komoly bevételt képes generálni ügyfeleinek.

Az egyik leggyakrabban előforduló probléma, hogy a cégek túlzó ígéretekkel kecsegtetnek álláshirdetéseikben. Az ígérgetés aztán gyakran folytatódik az állásinterjún is, hogy magukhoz csalogassák a munkavállalókat. Például a maximálisan elérhető bért kommunikálják, de azt már nem, hogy mik a feltételei, amelyeket szinte lehetetlen elérni. Ugye ez is ismerős?

De mi lehet az, ami fontosabb a dolgozóknak, mint a pénz?

Jó hangulatban, jó csapatban dolgozni. Kutatások szerint ugyanis egy munkahely legjelentősebb megtartó ereje a jó munkahelyi légkör. Sokkal jelentősebb, mint a pénz. A megkérdezettek 67 százaléka szerint ez a legfontosabb. Ha ez adott, még jobb feltételekért sem váltanak munkahelyet az emberek.

Sajnos sok helyen - ahol magas a fluktuáció -, a vezetők még nem jöttek rá a saját felelősségükre. A nagyon magas fluktuációért ugyanis szinte minden esetben a felsővezetők, a döntéshozói szint a felelős.

A fizetést és a juttatásokat a válaszadók 34 százaléka tartja a legfontosabbnak. Szinte ugyanennyi (33 százalék) azok aránya is, akik szerint az erkölcsi elismerés, míg 31 százalékuk szerint az emberi bánásmód a legfontosabb.

Ezek a szempontok számítanak és ezeket az Inlernetnél® mind megtalálod azzal a markáns különbséggel, hogy az elvégzett munkát illető kiemelkedő jövedelem is megillet mindenkit! Innentől pedig már csak rajtad áll, hogy milyen vezetővé válsz, milyen hangulatot teremtesz csapatodban, mennyire támogatod őket a céljaikhoz vezető úton, hogy kart-karöltve juthassatok el a karrierszintek csúcsára.

Ne várj tovább!

Legyen ez az év a te éved, amikor kitörsz a mókuskerékből és a jövőben már a saját céljaid elérésének érdekében teszel minden erőfeszítést!

Meg fogod látni, az eredmény nem fog elmaradni és sokkal hamarabb érkezik majd, mint azt álmaidban remélted!

Pazarlásra lennénk hangolva?

Inlernet
2018.04.09.

Múltkor ezzel a kérdéssel fejeztük be utolsó bejegyzésünket és ígértük, hogy megmutatjuk azokat a pontokat, hogy hol tud elfolyni a komoly munkával megszerzett bevételünk.

Az ésszerűtlen költések között minden esetben dobogós helyen szerepelnek a fölöslegesen megvett, majd kidobott élelmiszerek, a különböző késedelmi pótlékokból és büntetésekből - hitelkártya, parkolás, közlekedési bírságok, stb. - havonta összegyűlő összegek, illetve az átgondolatlanul, a reklámok, vagy az akciók hatására megvásárolt szükségtelen árucikkek. 

De nehogy azt hidd, hogy több lyuk nincs a „pénztárcádon“, ugyanis súlyos ezreket találhatunk a rosszul kiválasztott, vagy már régóta nem módosított televízió-, internet-, és mobiltelefonos csomagok mögé bújva és ugyanúgy súlyos összegeket bukhatunk az energiafelhasználásunk által.

Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg képződik, mégis sokan nem jutnak megfelelő mennyiségű és minőségű élelmiszerhez és vannak gyerekek, akik jó esetben, egyszer esznek naponta. Ennek ellenére, egy átlagos magyar állampolgár évente 40 kg!, egy átlagos család pedig évi 100 kg! ételt dob ki! Ez személyenként, évente, átlagosan 40 000 forint pazarlást jelent és bár a magyarok 42 %-a ezt szégyelli, mégis rendszeresen hajítja a kukába az ételt. No persze van még min dolgozni és hova fejlődni, ha az érdektelen 58%-ra gondolunk.

Ma már létezik a Magyar Élelemiszerbank, amely 2017-ben az 1,8 millió tonnából, 9300 tonna élelmiszert mentett meg, és osztott szét rászorulóknak, de ez lássuk be, csak csepp a tengerben. Működésük kezdete - 2005. szeptember - óta, 50 ezer tonnányi élelmiszert gyűjtöttek össze, majd osztottak szét az országban, ennek értéke pedig összességében meghaladta már a 25 milliárd (!) forintot. És ne feledd, ez a kidobott élelmiszerek csupán apró töredéke!

De vizsgáljuk meg az energiaköltségeinket is:

  • A magas fűtési költségek ellenére, a magyar családok 79 százaléka nem szigetelt, vagy nem megfelelően szigetelt ingatlanban él. Az otthonoknak mindössze 21 százaléka szigetelt teljes körűen, azaz a falakon és a tetőtérben is. Ezzel az eredménnyel, sajnos Magyarország a tíz fajlagosan legtöbbet fogyasztó EU tagország között található. A manapság annyira lesajnált bécsi polgár lakásának energiafogyasztása, például fele egy budapestiének!

  • A magyar fázós nép, ugyanis a családok 56,4 százalékának otthonában 21-24 fok van, tizedük pedig még 25 fok fölé is feltekeri a termosztátot - állapították meg. Csupán a felmérésben résztvevők 33 százalékánál van a szakértők szerint ideálisnak tekintett 20 fok, ami az egészség mellett a pénztárcára is kedvező hatást gyakorol. Csupán 1 Celsius-fokos fel-, vagy letekerés 5-6 százalékos költségváltozást eredményezne!

  • Amikor teljesen kikapcsolod az elektromos berendezéseket (ez az off mód, vagyis amikor a piros, vagy zöld fény sem világít), évente kb. 8%-át spórolhatod meg a teljes éves villamosenergia-fogyasztásodnak.

  • Egy átlagos villanykörtéhez képest az alacsony fogyasztású kompakt- izzók, akár 80%-kal kevesebb energiát is fogyaszthatnak. Egy ilyen izzó valamivel többe kerül ugyan, viszont sokkal tartósabb. Ha a lakásban csak három darab 100 W-os izzólámpát cserélsz ki három darab alacsony fogyasztású, 20 W-os kompakt- izzóra, akkor 7%-kal csökkentheted az évi áramfogyasztásodat.

  • Amikor víznyomás-szabályozó készülékeket - úgynevezett perlátort -szerelsz fel a mosdó csapjára és a zuhanyrózsára, 30-50%-kal csökkentheted vízfogyasztásodat, sőt, a víz felmelegítéséhez elhasznált energián is spórolhatsz, így pedig nem csak a víz-, hanem a csatornadíjad számláján is kisebb összeg fog szerepelni. 
  • Egy gépi mosás 90°C-on kb. dupla annyi energiát fogyaszt, mint 60°C-on. Amennyiben alacsonyabb hőfokon tisztítod ruháidat, ugyanazt az eredményt érheted el.

  • Ha csak akkor használod a mosogatógépet, amikor megtelik edényekkel, akkor akár a gépi mosogatáshoz használt energiamennyiség egynegyedét is megspórolhatod. 
  • Egy A+ osztályba tartozó új hűtőgép, mosógép, szárítógép, mosogatógép, televízió, vagy konyhában használt más konyhai eszköznél már a fele az energiafelhasználás, mint egy régi készülék esetén.

  • A villanybojler az egyik legtöbbet fogyasztó háztartási eszköz, ezért megéri kicserélni egy gázüzemű bojlerre. Nemcsak praktikusabb, de így az energiamennyiség, több mint felét is megspórolhatod.

  • Nyáron, ha csak egy órával kevesebbet használod a légkondicionáló berendezést, 4%-kal csökken a villamosenergia-felhasználás.
  • Amikor ésszerűen használod az autód légkondicionálóját – például nem túl alacsony hőmérsékletet állítasz be és kikapcsolod a berendezést mielőtt kiszállsz az autóból, a többletfogyasztást 20%-ról 7%-ra csökkentheted.

  • Amikor autópályán utazol, a 130 km/órás sebesség helyett, elég 110 km/órával menned ahhoz, hogy az üzemanyag 35%-át megspórolhasd anélkül, hogy ténylegesen időt veszítenél.

  • Amennyiben elkerülöd a hirtelen fékezéseket és gyorsulásokat, és a lassításoknak elejét véve megpróbálod kiszámítani a közlekedés dinamikáját, akár 10%-kal is csökkentheted az üzemanyag-fogyasztást, ez pedig komoly megtakarítást jelent éves szinten, pláne, ha napi szinten használod az autódat.

  • Ha rendszeresen megbizonyosodsz arról, hogy a gumik nyomása megfelelő - a gyártó minden esetben feltünteti ezt -, kb. 3%-kal csökkentheted az üzemanyag-fogyasztásodat.

Elképesztő végeredmény születik, ha mindezt összeadjuk és akkor még nem számoltuk hozzá a fentebb említett bírságokat, késedelmi pótlékokat, a reklámok miatt megvásárolt, de teljesen felesleges eszközöket, ruhákat és még bizonyára rengeteg olyan „apróság“ lelhető fel kiadásaink között, amelyek emelhetik a végeredmény összegét.

Végül számoljunk még egy kicsit!

Dohányos vagy és naponta elszívsz egy doboz cigarettát.

1 doboz: 1200 Ft/ nap = 37 200 Ft/hó

Egy évben 365 doboz cigarettát szívsz el, így ez 438 000 Ft-ba kerül.
10 év alatt elszívsz 10x365, azaz 3650 doboz cigarettát.
Ez pedig összesen 4 380 000 forintodba kerül!

Amennyiben ugyanezt a saját és családod egészségére költenéd - egy 1 kg kiwi 538 Ft, akkor 346 750 : 538 = 814,1 kg.

Azaz egy év alatt 814,1 kg kiwit vehetnél a cigaretta helyett.

De mondunk sokkal jobbat!

A cigarettára fordított összeg Inlernet® Jogra fordítva 36,5 Jog, azaz, több, mint egy Tökéletes Csomag összege...

De ugye nem kell leírnunk, hogy mi a cigaretta eredménye és mi a Tökéletes Csomagé? És most kizárólag csak a cigaretta árával számoltunk, pedig hol van még a többi megtakarításod, amely a pazarlás megállításából származhat!

Miután nem egyelő arányúak költéseink, így az ily módon elérhető megtakarításaink sem. Az Inlernet® azonban pont ezek miatt hozott létre több fajta Tökéletes Csomagot (31 Jog, Diák Csomag, Ajánlói Csomag, Termékpartneri Csomag, 1-1 Jogos Csomag, 3 Törzsvásárló közös Csomagja) és az április végén bemutatott új Tökéletes Program 3 Jogát a Tökéletes Csapat jogfájában elhelyezve.

Gondolkozz egy kicsit, mert bőségesen megéri! Számold ki és utána konvertáld át Inlernetes® eredményre és villámsebesen át fogod látni, hol folyik el a pénzed és azt megfogva milyen kimagasló eredményeket tudsz elérni az Inlernet® által. Nem beszélve arról, hogy ezt követően az életszínvonalad és az életminőséged is milyen mértékben és tempóban fog javulni!

Jó számolást kívánunk!

Gondolatok a pazarlásról

Inlernet
2018.03.26.

Sokszor találkozunk hasonló mondatokkal: „Sajnos nincs pénzem.” „Áhh, nincs megtakarításom.” „Huuh, nagyon magas a rezsim.” „Annyi mindenre kell pénzt kiadnom.“ Ilyenkor mindig elgondolkodunk egy picit, ugyanis a felmérések, a kutatások és a statisztikák is, valahogy egy sokkal árnyaltabb képet mutatnak.

Nem tudom, gondolkodsz-e néha azon, hogy számodra melyik a fontosabb, az életszínvonal, vagy az életminőség? Az első - ami csupán egy statisztikai adat - megmutatja, hogy mekkora jövedelemmel és megszerzett tulajdonnal rendelkezel. Ezekkel az adatokkal megszámlálhatatlan felmérést készítettek már az évtizedek során és egy pontban mindig megegyeztek, hogy egy bizonyos szint (elegendő élelmiszer, megfelelő lakhatási környezet, szabadidőre fordítható források, megtakarítások) elérése után, a megkérdezettek boldogságérzete egyáltalán nem nő akármekkora összeggel növelik is a későbbiekben anyagi javaikat. Ez egy bizonyított tény.

Életünk egyszer véget fog érni. Kinek előbb, kinek később, és ez a tudat meghatározza életünk egyéb területeit is, hiszen energiáink is végesek (fizikailag és pszichésen is), csak éppen különböző módon használjuk fel. Van, aki nyelveket tanul, van, aki beiratkozik egy rajztanfolyamra, vagy felnőtt fejjel kezd zongorázni tanulni, bélyeget gyűjt, kiolvas egy fél könyvtárat, netán ősz halántékkal szerez jogi végzettséget, mint anno az LGT zenekar egyik frontembere, az azóta sajnálatos módon már az égi zenésztársakkal játszó Dr. Somló Tamás. 

Vannak azonban olyanok is, akik inkább hiteleket vesznek fel, hogy a gyárból épp most kigördülő legújabb típusú autót vásárolják meg, vagy még nagyobb, még szebb házra, nyaralóra, esetleg szélesebb képátlójú 3D-s, Smart televízióra vágynak. Olyanok is vannak, akik elutazzák az általuk megkeresett összegeket, hogy minél több szegletét megismerhessék a világnak és vannak, akik ennél sokkal többet költenek utazásra, de csak egy napágyon fekszenek a zsúfolt tengerparti strandok valamelyikén. Különbözőek vagyunk és ez így is van jól. Felelősen gondolkodó, felnőtt emberként, magunk döntünk arról, hogy milyen céljaink vannak és energiánkat mire használjuk fel.

Persze, ez a téma messzire visz, ugyanis energiáink felhasználása nem csak fizikai és pszichés lehet, hanem ugyanúgy vonatkozik a már megszerzett javaink felhasználására is, hiszen amennyire különbözőek vagyunk, annyira különbözőnek kellene lennie fogyasztási szokásainknak is… azonban, ez még sincs így. Egy megállapítás azonban itt is közös, az anyagi helyzetünkre való fókuszálásról is mi döntünk, azaz, hogy mennyi energiát fordítunk megszerzésére, megőrzésére, növelésére, vagy felhasználására. A lényeg, mindig a „rajtunk áll“ kifejezés! 

Fogyasztási szokásainkban már sokkal több hasonlóságot találhatunk, pláne mióta az úgynevezett fogyasztói társadalom „gyermekeiként“ éljük napjainkat. És itt következik a lényeg, amiért ma tollat (azaz billentyűt) ragadtunk! Ez pedig nem más, mint a PAZARLÁS.

Tisztában vagy vele, hogy az emberek ugyan panaszkodnak, de közben, milyen elképesztő pazarlást végeznek életük szinte minden egyes napján? Milyen komoly összegek folynak ki kezük közül, miközben a panasz ugyanúgy árad belőlük, mint ahogy a nehezen megkeresett jövedelmüket élik fel? Ezért lenne fontos, saját életünkben is alkalmazni a tudatos életvezetést!

Megfigyelted már, hogy Magyarországon a közbeszédben milyen arányban van jelen a pénzről, a vagyonról, a gazdagságról, a vagyon felhalmozásáról szóló kommunikáció és mennyivel kevesebben beszélünk az életminőségről, az azt meghatározó egyéb elemekről? Amennyiben számodra is feltűnt már az óriás különbség, akkor pontosan láthatod a súlyos torzulást, amely egyik oka, hogy sajnos rengeteg ember él ezekkel a fogalmakkal kapcsolatban komoly aránytévesztésben.

Természetesen nem arról beszélek, amikor egy nagyon nehéz anyagi helyzetbe került család tagjairól beszélünk, akik energiájának legnagyobb részét a létfenntartásukra fordítják, azonban az Ő boldogságukat sem az életszínvonaluk, hanem az életminőségük fogja meghatározni.

Sok mindenre kell odafigyelnünk. Fizikai és mentális egészségünkre, céljainkra, anyagi biztonságunkra, jövőnk tervezésére, stb. és abban a pillanatban, ha csak egy területre fordítjuk energiáinkat és elhanyagoljuk a többit, azok sérülnek, ugyanúgy, mint személyiségünk is és ez aztán az igazi pazarlás.

No de térjünk vissza a „nincs pénzem“ és a pazarlás ellentmondásaira!

Egy hazai bank által elvégzett felmérésben a „Ha jobban odafigyelne a havi költéseire, mekkora összeget tudna megtakarítani?” kérdésre, minden hatodik hazai válaszadó azt mondta, hogy akár havi 10 000 forint felett is félre tudna tenni. A megkérdezettek mintegy tizede pedig úgy vélte, hogy akár havi 30 000 forintot, azaz három év alatt több, mint 1 millió forintot is megspórolhatna. A hazai lakosság 3 százaléka szerint pedig kis odafigyeléssel, havi 50 ezer forint feletti összeg megtakarítása sem lenne lehetetlen.

Pazarlásra lennénk hangolva?

Úgy tűnik igen és sokkoló szám jönne ki, ha vennénk a fáradtságot és egyszer leülnénk kiszámítani azt az összeget, amelyet szó szerint az ablakon hajítunk ki.

No de erről majd legközelebb fugunk részletesen mesélni, hogy jobban lásd, amikor azt mondod, nincs miből, hogy mégis van, csak rendet kell tennünk nem csak életünkben, hanem kiadásainkban is, illetve megértsd, hogy miért mondjuk azt, hogy ha az Inlernet-Rendszeren keresztül vásárolsz, akkor nem csak kiadásaid fognak csökkenni a visszatérítések által, hanem olyan jövedelemre tehetsz szert, amely által rövid idő alatt lehetsz képes megduplázni bevételedet és aztán újabb, még komolyabb célokat kitűzni és elérni!

Addig is jó vásárlást kívánunk!

Képzeld el!

Inlernet
2018.03.19.

„Te figyelj, haver! Képzeld el!“ mondta anno Hofi Géza a magar kabaré egyik legnagyobb csillaga és ezt mondjuk most mi is!

Szóval, képzeld el, hogy egy olyan ünnep előtt állsz, ahol lehetőséged van komoly vásárlói előnyökhöz jutni az ajándék- és a bevásárlásaid során és amellett, hogy megvásároltál mindent, visszatérítéseket kapsz minden egyes vásárlásod után!

Jól hangzik ugye?

Pedig ez csak a kezdet!

Hiszen amellett, hogy a vásárlásaidat követően visszatérítéseket kapsz, olyan üzletekben vásárolhatsz, amelyek garantáltan megfelelő szolgáltatást nyújtanak neked, hiszen bármilyen probléma esetén Törzsvásárlóink azonnal jeleznék azt felénk, mi pedig a Termékpartnerünknek, így vigyázva törzsvásárlói közösségünk minőségi szolgáltatásaira. Ennek érdekében minden Termékpartnerünk saját referenssel rendelkezik, a gördülékeny kapcsolattartás érdekében. Ők segítenek a szerződéskötéskor, a termékpartneri felületek beállításánál, az Inlernet® mobilapplikáció letöltésénél és betanításánál és ők a felelősei annak is, hogy minden új információ eljuthasson a kereskedőkhöz, illetve az egyedi akcióik is az Inlernet-Rendszeren© keresztül bonyolódjanak és így kiemelt, akár 70%-os, vagy nagyobb visszatérítésekre is szert tehessünk, hiszen csak a kereskedőn múlik, hogy egy kiárusításnál, melyik termékét, milyen kedvezménnyel árusítja.

Továbbá, amennyiben a Termékpartnerünk letöltötte az Inlernet® mobilapplikációját, akkor bankkártya és készpénz nélkül is tudsz vásárolni.

Te figyelj! Képzeld el, hogy nyáron mindenki attól retteg a strandon hogy nehogy lenyúlják a pénzüket, te pedig csak a strandtörölközőt, a naptejet, a napszemüvegedet és a strandlasztit viszed magaddal és mégis tudsz vásárolni egy szál fürdőruhában a lángososnál, vagy kölcsönözni a vizibiciklistől.

Csakis rajtad múlik, ki és a piac melyik szegmenséből lesz Termékpartnerünk! Keresd meg a legjobbat és emeljük meg az ő forgalmát, hiszen a legjobbra törekszük és erre biztatunk téged is, hiszen te is minden bizonnyal nem véletlenül térsz vissza adott kereskedőkhöz és azért, mert az van a házatokban, viszont rossz minőségű terméket árul, nem kedves a vevőivel, nem jó érzés belépni az üzletbe, akkor nem is fogsz odajárni vásárolni. Hallgass a megérzéseidre és hidd el, nem fognak cserben hagyni!

Te, figyelj még egy kicsit! Azt tudtad, hogy amikor az Inlernet® Online-utalványát használod vásárlásaidnál, akkor már az Online-utalvány megrendelésénél azonnal megkapod a visszatérítésedet, azaz még azelőtt, hogy egyáltalán elmentél volna a kiálasztott Termékpartnerünkhöz! Hallottál már más cégnél ilyenről?

Számtalan előny és mindez egyetlen Rendszeren belül! 

De az Inlernet® ennél sokkal több! Képes egyensúlyt teremteni az életedben. Igen, hiszen felépítheted saját üzletedet, akár úgy is, hogy nincs hozzá kezdőtőkéd! Van ilyenre máshol lehetőséged? Nem hinnénk! 

Megteremtheted saját világodat, saját munka- és időbeosztással. Ki ne vágyna arra, hogy akkor és annyit dolgozzon, amennyit szeretne és ne egy rémes főnök dirigáljon, vagy egy multi kiszipolyozó munkamennyiségét kelljen nap szinten, túlórákkal megfejelve elvégeznie? Itt csakis rajtad áll, mikor kezded el, milyen tempóban haladsz, mennyi időt szánsz arra, hogy elérd a kitűzött céljaidat és ahogy nő az üzleted, úgy hány fővel bővíted a csapatodat. Mikor és milyen hosszú időre, sőt milyen gyakran menj szabadságra. Nem sok helyet tudsz mondani, ahol ugyanezt kínálják neked!

Te figyelj! Gondolj csak bele! Saját magad által válogatott csapattal dolgozhatsz! Nincs többet, hogy vele nem tudok és szeretnék dolgozni és mégis muszáj. Te döntesz és választasz. Persze itt is hozhatsz téves döntést, de a megodás kulcsa is a te kezedben van, nem pedig máséban és ez azért lássuk be elég nagy különbség!

No és a lényeg!

Egy olyan keresettel rendelkezhetsz, amelyről valószínűleg utoljára a Dallas sorozatban találkoztál. Nem viccelünk! Nem tudsz nekünk még egy olyan rendszert mutatni, ahol ilyen gyorsan haladhatsz előre és ekkora keresettel rendelkezhetsz! Az Inlernet-Rendszer© egyik legnagyobb erőssége, hogy bárkinek képes lehetőséget biztosítani!

Tényleg érted? Bárkinek! Mindegy, most mennyit keresel. Nem érdekes, hogy most csak minimálbérért dolgozol és a kezdeti célod annyi, hogy megduplázd a havi bevételedet. Megfogsz lepődni, hogy ezt milyen hamar tudod elérni és utána már sokkal könnyebb lesz továbbszőni álmaidat, hiszen álmodni csak nagyot érdemes, ráadásul ingyen van és nem mellékesen, az Inlernet® minden olyan eszközt és platformot a kezedbe ad mindehhez, hogy kizárólag csak arra tudj fókuszálni, ami az igazi célod!

Igazi vezetővé válhatsz, mások példaképévé! Folyamatosan fejlődhetsz és ami az egyik legnagyobb élményt fogja jelenteni számodra, hogy rengeteg embernek tudsz segíteni abban, hogy ők is képesek legyenek megvalósítani magukat és álmaikat. És garantáljuk, hogy ezek a pillanatok fognak a legtöbbet adni számodra!

Mert az Inlernet®, nem egy szimpla cég, hanem egy óriási család, ahol gyorsan megtanulod, miért érdemes másokkal együtt dolgozni, milyen egy igazán jó csapatszellem, milyen erő rejlik ebben és főleg milyen előnyök.

Te, figyelj! Szóval képzeld el, hogy itt állsz, két héttel húsvét előtt és lehetőséged van egy olyan törzsvásárlói rendszeren keresztül kivitelezni az összes húsvéthoz köthető vásárlásodat a sonkától, a tojáson át az ajándékokig bezárólag, hogy nem csak visszatérítést kapsz vásárlásaid után, hanem a visszafolyó összegek által egy más világ nyílhat meg előtted az anyagi boldogulásod felé, hogy egy év múlva már ne az legyen a gondod, hogy mit vásárolj és mennyiből hozd ki mindezt, hanem, hogy melyik országban vásárold meg szeretteidnek azt az ajándékot, amelyre titkos álmaikban a legjobban vágynak!

Tarts velünk ezen az úton, hagyd hogy segítsünk, használd ki azokat az eszközöket, amelyeket biztosítunk számodra mindehhez és élj a lehetőséggel, hogy egy jobb életed lehessen, amely által másokét is jobbá tudod tenni, miközben közösségünk erejével pedig rengeteg rászorulónak is tudunk együtt segíteni!

Jó döntést és vásárlást kívánunk!

Éld a saját életedet!

Inlernet
2018.02.26.

Túl rövid az élet ahhoz, hogy más életét éld. Miért gondolod azt, hogy az a természetes, hogy beosztott vagy és mások ugráltatnak saját céljaik megvalósulása érdekében és téged, mint egy precízen működő eszközt használnak ehhez, amely ha elromlik - mert például beteg leszel -, akkor azonnal lecserélnek, vagy lejjebb minősítenek.

Hány de hány ember nem él addig sem, amíg meg nem hal! Közéjük szeretnél tartozni, vagy inkább azok közé, akik már jóideje rájöttek, ha ők nem veszik kezükbe életük hajójának kormánykerekét, akkor nem fog változni semmi, hiszen kinek fűződne érdeke ahhoz, hogy jobban megfizessen, kevesebbet dolgozz, hosszú távon biztonságos jövőképed lehessen, maradjon időd szeretteidre és a hobbijaidra, tudj kikapcsolódni is és ezáltal az egészségedre is odafigyelhess?

Segítünk. Senkinek. A munkáltató célja mindig a profit és a munkavállaló az egyik eszköz ehhez. Persze vannak jobb és rosszabb munkahelyek, vannak kiemelkedően jó és csapnivaló vezetők és tulajdonosok, vannak jól fizető állások, van ahol a beosztott is fontos és olyanok is, amelyek a végletekig kizsigerelik a beosztottjaikat. No persze az, hogy jól megfizetnek, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a többi negatívum, nem tartozik szorosan az adott fizettséghez.

Lépj végre! Valósítsd meg magad és álmaidat! Legyél saját magad főnöke, dolgozz saját tempódban, a saját időbeosztásod mellett és egy új világ nyílik meg előtted!

A legtöbben félnek váltani. Megszokták és azt is súlykolták beléjük jó alaposan, hogy meg kell becsülni egy munkahelyet és nehogy kiálljunk saját érdekünkben, vagy az igazunkért, pláne másokéért, mert megüthetjük a bokánkat, elveszíthetjük állásunkat és akkor mi lesz? Mert ez legalább egy biztos állás.

Elszomorítalak. Ma nincs már biztos állás. Vezetők jönnek és mennek, dötéshozók változtatnak, piaci körülmények átalakulnak, törvények születnek, változnak, vagy szűnnek meg, piaci versenytársak lépnek a színre, vásárlói, vagy felhasználói igények is folyamatosan változnak és akkor még rólad, a veled kapcsolatos fordulatokról nem is beszéltünk. Elég egyetlen ezek közül és egy ködös reggelen arra ébredsz majd, hogy nincs állásod. És akkor még jobban jártál, mint azok a munkavállalók, akik bemennek… illetve bemennének munkahelyeikre, de a beléptetőkártyájuk már nem nyitja az ajtót és bentről csak integet neked a portás, hogy viszlát. Mert ilyen is sokszor fordul elő sajnos.

Lépj, addig, amig te hozod a döntéseket, nem pedig mások! A te életedről, te dönts! Hiszen miért hagynád, hogy más szóljon bele életed egyik legfontosabb döntésébe, amikor ennél sokkal apróbbakért is felháborodnál!

Egy a gond. Ha egy ilyen helyzetben háborodsz csak fel, már semmilyen eredménnyel sem fog járni. Ezért előzd meg. Ülj le és vegyél elő egy üres papírt és egy tollat.

Szánj rá kis időt és gondold végig, hol tartasz!

Szereted-e azt, amit csinálsz?

Jó helyen vagy-e és megbecsülnek-e?

Örömmel és mosolyogva indulsz e majd minden nap munkába, vagy egyre nehezebb a felkelés?

Milyen a főnököd és a kollégáid?

Mennyit kell túlóráznod, mi a helyzet a hétvégi munkával és ennek díjazásával?

Anyagilag is megbecsülik e a cégért tett erőfeszítéseidet?

Egyáltalán megbecsülnek e téged?

Vannak e számottevő plusz juttatások?

Rugalmas e a munkavégzésed?

Szabadon dönthetsz e a szabadságodról?

Teljes állásban és teljes fizetésért vagy e bejelentve?

Van e jövőképed a cégnél?

Lesz e a mostani munkád által elegendő nyugdíjad?

Ha ezek közül csak egyre is nemet mondasz, jobb ha belátod, nem a jó helyen vagy a jó időben! Értékeld magad és tudásodat! Ismerd erősségeidet és gyengébb pontjaidat, hogy fejlődhess! Becsüld végre többre magad, de maradj szerény, csak tudd pontosan, többre vagy képes és mostantól a saját álmaidat fogod építeni, ahelyett, hogy másokét valósítsd meg!

Legyél a saját magad ura, azaz legyél saját magad főnöke! Igen, felelősséggel jár. Igen, nem mondja meg senki mit csinálj, hanem szabadkezed van és úgy osztod be az idődet, ahogy szeretnéd és igazán hatékonynak látod. Igen, lesznek kudarcaid, de már a siker is a tiéd lesz és nem aratja le helyetted senki!

Miért legyél saját maga ura?

Mert…

  • ne más mondja meg mit csinálj
  • te mondhatod meg mikor szeretnél elmenni pihenni
  • biztos lehetsz benne, hogy a szabadságod alatt is lesz jövedelmed és így végre nyugodtan kikapcsolhatsz és pihenhetsz
  • a kudarcból megtanulsz gyorsan felállni és megtanulsz az elkövetett hibáidból is tanulni
  • egyszer csak fontos leszel másoknak és már ők kérik a te segítségedet
  • lehetőséged lesz másoknak segíteni és velük együtt örülni a sikereiteknek
  • a siker az életformáddá válik
  • egy héten belül dolgozhatsz startup vállalkozóval, karrierváltó munkavállalóval, KKV tulajdonossal, vagy nagyvállalatok vezetőivel, piaci kofával és villamosvezetővel
  • kívülállóként érdeklődve és kíváncsisággal hallgathatod a hülye főnökökről, vagy agyatlan munkahelyi döntésekről szóló történeteket
  • eldöntheted szabadon, melyik üzleti megbeszélésre való meghívást fogadod el és kivel dolgozol
  • csak azt a munkát kell elvégezned, amelyet szeretnéd
  • már a személyes jólléted is előtérbe kerül végre
  • a szakmai hitelességed és az üzleti sikered érdekében is kénytelen vagy a lelkedet is rendben tartani
  • a saját céljaid eléréséért dolgozhatsz és nem másokéért
  • folyamatosan fejlődni fogsz és ezáltal egyre jobb és több leszel
  • az időd megközelítőleg 85%-ában azzal foglalkozhatsz, amit igazán, szívből szeretsz
  • egy idő után, nem cserélnéd el semmiért
  • és egy idő után már verni fogod a fejed a falba, hogy miért nem előbb váltottál

Ha ez a felsorolás sem lenne elég indok arra, hogy válts végre és vállalj felelősséget magadért, akkor olvasd el előről ezt a bejegyzést és gondold át újra az itt megfogalmazottakat!

Sokan panaszkodnak, de majd annyian vannak azok is, akik sohasem mernek lépni, pedig elég nehéz egyről a kettőre jutni úgy, ha egyszerűen nem mernek őszinték lenni magukhoz az emberek. Hazudni magunknak és áltatni magunkat az egyenes út a kudarc mély és sötét vermébe. Pedig senki sem erre vágyik, de panaszkodni és mindig másokban keresni a hibát, sokkal könnyebb.

Gondolkozz, mérlegelj, dönts és lépj végre!

Az embereknek két élete van ugyanis. A második akkor kezdődik, amikor rájönnek, hogy csak egy életük van!

Dönts és mi támogatunk döntésedben és veled tartunk a céljaidhoz vezető úton, hogy ha szükséged van rá, akkor a segítségedre lehessünk!

Jó döntést kívánunk!

5 lépés a siker felé

Inlernet
2018.02.12.

Valljuk be nyugodtan, már mindannyian álmodoztunk arról, hogy vagyonosak vagyunk! Álmainkban ott ültünk yachtunk fedélzetén a kényelmes, puha vajfehér bőrkanapén, miközben a tenger hullámait szeltük. Láttuk magunkat egy Porsche kormánya mögött, ültünk a magánrepülőnkön miközben az a Maldív-szigetek felé repült. De az is lehet, hogy csak egy tengerpartra képzeltük magunkat, ahol egy jó kis koktél társaságában élveztük a nyugodt semmittevést, miközben a pincér éppen valamelyik menő fine dining étterem különlegességét szervírozta nekünk.

Álmok, amelyeket szeretnénk, ha megvalósulnának. Másoknak viszont ezek az álmok a valóság és minden egyes napjuk így telik. Mi a különbség köztünk? Miért sikerült nekik és miért nem tartunk mi is már ott? Mi az, amit ők másképp csinálnak? Mit kell, hogy eltanuljunk tőlük, hogy mi is mielőbb az álmainkból létrehozott valóságban élhessük mindennapjainkat? Összeszedtük azt az öt szokást, amely meghatározza az anyagilag független és sikeres emberek hétköznapjait és amelyeket nem ördöngősség eltanulnunk tőlük.

  1. Ismerd a bevételeidet, de a kiadásaidat is

Van a kiadásainknak egy furcsa tulajdonsága. Néha nem értjük, hogy tudtunk többet költeni, mint a bevételeink. Ez is olyan, amely szinte mindannyiunkkal előfordult már és ez az a pillanat, amikor azonnal bele kell taposs a fékbe, újra kell tervezz és más tempóban és más irányba kell folytasd utadat! Nem az a legnagyobb baj, ha nem keresel eleget, hanem, ha többet költesz, mint amennyit a bevételeid engednének! Kölcsönkérsz, hitelre vásárolsz, ráadásul olyan termékeket, amelyekre igazából nincs is elengedhetetlenül szükséged és képtelen vagy egyensúlyban tartani a bevételeidet és a kiadásaidat. A gazdag és sikeres emberek erre kiemelt figyelmet fordítanak. Pontosan vezetik bevételeiket és kiadásaikat is és mindig odafigyelnek arra is, hogy bevételeik egy részét félretegyék. Persze most azt mondod, könnyű akkora összegből félretenni. Igen, könnyebb, de ne feledd ők sem itt kezdték és meg kell tanulj a kevesebb bevételedből is félretenni! Ne hallgass a csábításra, nem a külsőségek, a még jobb autó, még drágább ruha, a legmodernebb televízió, vagy az évente legújabb iPhone számít. Megvagy ezek nélkül is és azért kell, hogy elengedd még ezeket, hogy a jövőben, akár félévente is lecserélhesd okostelefonodat, ha ahhoz van kedved. Amennyiben pedig még a kiadásaidat is különböző területekre bontod, még pontosabb képet kapsz arról, hogyan optimalizáld kiadásaidat, melyek azok a kiadásaid, amelyeket vissza kell fogj és azt is, hogy tudhasd, mikorra éred el céljaidat.

  1. Sohase hagyad abba a tanulást

Nem azt a világot éljük már, hogy megtehesd, hogy többé nem képzed magad. Egy új ipari forradalom vette kezdetét és olyan tempóban gyorsul az informatikai fejlesztések által a világ, hogy már nem teheted meg, hogy megelégszel a hosszú évekkel ezelőtt megszerzett gimnáziumi érettségidkor bemagoltakal. Tanulj, olvass, menj meetupokra, kurzusokra, tanulj a youtuberól, keress mentort magad mellé és keresd a társaságát, majd tanulj olyan emberektől, akikre felnézel, tiszteled amit elértek és a tudásuk is tudod, hogy biztos szinten áll! Gazdaggá válni egy hosszú folyamat és ha nem fejlődsz ezalatt, ha nem nősz fel a vagyonod kezelésének elvárásaihoz és a kihívásaihoz, akkor hamar fogsz ugyanúgy járni, mint a lottómilliárdosok szoktak. Azaz, kevesebbjük marad, mint a lottónyereményük előtt. Tanulj tehát és sohase hagyd abba!

  1. Maradjon meg a gyermeki kíváncsiságod

A sikeres és gazdag emberek nyitottak és kíváncsiak a körülöttük lévő világra és emberekre. Gyorsan felismerték, hogy mindenkitől lehet tanulni valamit, pláne azoktól az emberektől, akik maguk is sikeresek, gazdagok és ők már keresik ezeket a pillanatokat, lehetőségeket, mert tudják jól, már ha csak a társaságukban vannak, ha csak a szokásaikat figyelik is sokat tanulhatnak. Sohasem hagyják abba a fejlődést és nyitottak minden új információ befogadására, de már az a szűrő is kialakult bennük, hogy mit építsenek be életükbe és mit tegyenek fel a „polcra“. Próbálják megérteni a világot, a működését, sőt a világot működtető folyamatokat, okokat, mert pontosan tudják, a tudás hatalom és ennek a tudásnak a felszippantásához kell a nyitottság és a folyamatosan vibráló kíváncsiság. Így ismered meg a legjobban munkatársaidat, konkurenciádat, miképp kommunikálj emberekkel és érted meg a legjobban a sikeredhez vezető úton elvégzendő munkafolyamatok komplexitásait.

  1. Tervezd meg és végezd el

Szétfolynak a napjaid? Úgy érzed, sohasem elég semmire a huszonnégy óra? Képtelen vagy a feladataidra fókuszálni, vagy rangsorolni őket? Nem haladsz a megfelelő tempóban előre? Akkor tanulj a sikeres és gazdag emberektől! Ők ugyanis minden nap megtervezik a következő napjukat és rangsorolják is feladataikat. Felírhatod a határidőnaplódba, de az okostelefonod aplikációjába is, de egyet nem tehetsz meg, ha sikeressé és gazdaggá szeretnél válni, hogy nem rögzíted a feladataidat, nem rangsorolod őket és természetesen nem végzed el őket! Minden este húzz mérleget, hogy mit végeztél el és mit nem! Hidd el, elegendő motiváció lesz majd ha látod, hogy milyen tempóban lendülsz be végre és az is segít, ha azt is látod, mennyi feladattal nem végeztél. Ugyanis, akkor fekete-fehéren ott lesz előtted, hogy mit nem csináltál meg és már csak őszintén válaszolnod kell a miértekre! Ha megteszed és tanulsz a hibáidból, gyorsan fog javulni az időmenedzsmented és ez a hatékonyságodon is óriásit fog lendíteni. Az idő pénz és rengeteg mindennel el lehet tölteni, de miért ne fordítanád hasznos dolgokra, szórakozásra, pihenésre, vagy arra, hogy szeretteiddel töltds, de fordíthatnád éppen a hobbidra is. Csak előbb végezz el mindent a listádról és ha a feladataidra fókuszálsz, akkor rövid időn belül óriási különbséget fogsz tapasztalni eredményességed területén és hirtelen a szabadidőd is több lesz. Huszonnégy órád van egy napban és csak rajtad múlik, hogy kihozod-e belőle a maximumot.

  1. Az vagy akikkel vagy

Tudtad azt, hogy annyit keresel, mint az öt legjobb barátod átlagfizetése és gondolkodásmódod is ezt az átlagot tükrözi? Ez persze nem azt jelenti, hogy azonnal cseréld le a barátaidat ha sikeres és gazdag szeretnél lenni, de ha te fejlődsz, az elvileg rájuk is hatással van. Azonban ahhoz, hogy fejlődj keresned kell azoknak az embereknek a társaságát és megpróbálnod mélyebb kapcsolatot kialakítani velük, akik valós sikereket értek el, igazi értékeket teremtettek. Ők már bejárták az utat, ismerik a titkokat és a trükköket, sőt azt is, hogy hova rejtették el az úton a csapdákat. Minél több időt töltesz a társaságukban, annál többet fogsz akaratlanul is átvenni tőlük, amely beépül mindennapjaidba, szokásoddá válik neked is és ezek által jobb, sikeresebb, eredményesebb és végül gazdagabb is lehetsz.

Öt egyszerű, de fontos lépés, amelyet meg kell tegyél, hogy szokásoddá váljanak és ezáltal hozzásegítsenek, hogy azok a bizonyos álmok akkor is folytatódjanak, amikor majd felébredsz és kinyitod a szemed és mosolyogva tapasztalod, hogy a hajód még mindig siklik, a koktél is ott a kezedben, a pincér is éppen tálal, vagy a repülőd is épp landolni készül a Maldív-szigeteknél. Ennyit bőven megér, hogy változtass! Álmodj, lépj és aztán éld át a valóságban!

Igazán nagy üzlet nincs nélkülük!

Inlernet
2018.02.05.

Sokszor beszéltünk már arról, hogy ha nem lépsz ki korosztályod korlátai közül, ha nem nyitsz a fiatal generáció felé, akkor nem fogsz tudni igazán nagy üzletet sem építeni. A siker felé vezető úton muszáj, hogy hátrafelé is tekints, azaz nem csak a saját és a nálad idősebb generációra fókuszálj, hanem a nálad fiatalabbakra, sőt sokkal fiatalabbakra is!

Persze, sokan félnek ettől, mert másoknak látják őket, nem értik őket és ezért félnek tőlük, így inkább zárják ezt az irányt. Pedig tehetségesek, energikusak, innovatívak és ugyanúgy vágynak a sikerre, mint mi… ha nem jobban.

De milyen út vezet hozzájuk?

Először is, hogy nem zárod be a kapukat. Próbálsz többet a közelükben, társaságukban lenni, hogy egyre jobban érthesd meg gondolkodásmódjukat, céljaikat, amelyek nagyon sokszor mások mint a mieink, vagy ha nem is mások, de más attitűddel rendelkeznek, hogy elérjék ezeket, azaz mások a miértjeik. Temérdek meetupot, workshopot, találkozót és beszélgetést szerveznek, amelyekre fillérekért lehet bejutni és általuk fejlődni, kapcsolatokat építeni.

A mai generáció online éli világát, így ha még mindig nem léptél át az okostelefonok világába, ha 2018-ban még mindig alig tudsz valamit a számítógépedről és az online platformok és applikációk által nyújtott világról, akkor itt az ideje a tanulásnak és a fejlődésnek. Ha nem veszed fel a tempót lemaradsz, sőt menthetetlenül kimaradsz!

Ha mindezt nem látod, vak vagy sajnos!

Persze ma még az iskolákban sem az a tanár a menő, aki meri használni az okoseszközöket és beépíti azt az órák anyagaiba, azaz használtatja ezeket a tanuláshoz, így megmutatva a fiataloknak, hogy lehet jóra, értelmesre is használni ezeket az eszközöket és platformokat, hanem azt kedveljük, aki tiltja használatukat. Pedig csak amiatt teszi, mert számára ismeretlen világ és fél a lebukástól és szégyelli, hogy ő nem érti és ahelyett, hogy felvenné a kesztyűt és megtanulná, a tiltást választja. Az Amerikai Egyesült Államokban a felsőoktatási hallgatók, komoly nagyvállalatokhoz járnak mentorálni. Nem, nem csak az alkalmazottakat, hanem elsődlegesen a felsővezetőket. Segítenek nekik elsajátítani az online világ eszközeinek és lehetőségeinek használatát és csupán ezzel az egyetlen tevékenységükkel is közelítik a generációkat ahhoz, hogy sokkal jobban megértsék egymást, könnyebben és hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni és mindez a vállalatok eredményességében is megmutatkozzon.

Hol volt még pár éve is csapatépítés, rekreációs szoba, meditáció, masszázs egy munkahelyen? Hol volt rugalmas munkavégzés, mindfulness és hol beszéltünk arról, hogy online előadás, workshop, életen át tartó tanulás, tudásunk konvertálása, stb.? Muszáj, hogy fejlődjünk, előrelépjünk, hiszen ha mi nem fejlődünk, attól még a minket körülvevő világ halad és egyszer csak azt vesszük észre, hogy egy olyan állomáson várunk a szuperexpreszre, ahol nem, hogy szuperexpresz, de már a hagyományos vonat sem jár és évekkel ezelőtt felszedték már a sínpárokat is.

Az Y generációróról az a kép él sokakban, hogy magabiztosak, de lusták, akik a maximumot várják el környezetüktől, miközben a saját teljesítményük nulla. Pedig nagyon nem így van és ha a hazánkban remekül működő általánosításhoz nyúlunk már megint, akkor komoly hibát vétünk.

Gondolj csak bele! Nagyszüleinknél volt a gramofon, szüleinknél a szalagos magnó és a fekete-fehér televízió, nálunk a kazettás magnó, a hifi torony, a CD játszó és a videómagnó. Ezt követte a DVD játszó, aztán a Blueray lejátszó, televízóban már a 4K-nál tartunk, az MP3 lejátszókra már nem is emlékszünk, mint ahogy a floppy disc-ekre, vagy a Commodore 64 számítógépekre sem. Pedig csak egy-két évtized múlt el! Mekkorát fejlődtünk, sőt mekkorát fejlődünk és mennyivel gyorsabban, mint szüleink. De akkor mit szóljanak azok a fiatalok, akik már ebben a gyorsuló világban nőttek, vagy nőnek fel? Ha lépést akarunk tartani velük, ha együtt szeretnénk dolgozni velük, ha vezetőikké szeretnénk válni, akkor nekünk saját magunknak is változni kell, különben szűkül a lehetőségeink köre.

Gyorsan megtanulták - hiszen velünk ellentétben ők ebbe nőttek bele -, hogy minden múlandó, méghozzá nagyon gyorsan – és így is állnak mindenhez, a munkáikhoz is. 60%-uk akkor is nyitott egy újabb lehetőségre, amikor elégedett a jelenlegi állásával, mert pénzügyekben csak magukban bíznak meg, hiszen túl sokszor látták szüleiket, környezetüket belebukni egy-egy „fantasztikus“ lehetőségbe.

75%-uk eleve úgy gondolkodik már az iskolában is, hogy saját cégük lesz. Nem akarnak másra várni, más álmait építeni, hanem a maguk útján a maguk urai kívánnak lenni és íly módon megváltai a világot!

Tegyük szívünkre kezünket és úgy valjuk be, hány rossz vezetőt ismerünk korosztállyunkból, akiknek sohasem az a beosztott számít, aki építi a cég és az ő álmát, hanem önző módon, kizárólag csak saját maga? Az Y generáció 50%-a úgy tekint a vezetői beosztásra, hogy egy lehetőség hogy sikeressé tehessenek másokat és bátoríthassák őket. Ők már korán megtanultak csapatban dolgozni és felimerték azt is, hogy együtt előbbre és feljebb jutnak, mintha az itthon a hagyományosan működő nyomjuk le azt, aki nálunk okosabb, tehetségesebb, vagy innovatívabb.

Könnyű negatív jelzőkkel illetni a fiatalokat, miközben csak visszautasítják a megkövesedett, poros elvárásainkat, szokásjogrendszerünket. Tudják jól, hogy szüleik is keményen dolgoztak, de látták hibákat, viszontagságaikat, küzdelmüket és ők keményebben, felelőségteljesebben akarnak előrejutni, nem beszélve arról, hogy úgy érzik, erre kevesebb idejük van, így magasabb sebességfokozatban teszik mindezt és meg is van a kellő önbizalmuk és hitük, hogy megfelelő képességekkel és tudással rendelkeznek mindehhez.

Egy szó mint száz! Nem félni és emiatt elnyomni kell a fiatalokat vagy homokba dugva fejünket próbálni túlélni, hanem belépni köreikbe, megérteni őket, tanulni, fejlődni, hogy kihasználva tudásukat és energiáikat a mi tapasztalatainkkal ötvözve vezethessük sikerre közös vállalkozásainkat!

Mert ne higyjük, hogy a fiatal generáció egyik napról a másikra eltűnik majd a Bermuda-háromszögben és újra mi leszünk az ifjúság!

Ezeket a cikkeket olvastad már?